Inlägg från: HemmaHosSofi |Visa alla inlägg
  • HemmaHosSofi

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

pysselpussar skrev 2009-01-07 01:32:56 följande:
    haha sitter du nu å grejar??? åhh va nyfiken ja blir hmm text? jaa typ som ja gjorde eller?
    jajjamän Glad ja text överhuvudtaget..
  • HemmaHosSofi
    pysselpussar skrev 2009-01-07 01:41:26 följande:
    det finns en liten ruta till vänster där det står Text & Ballons. Där klickade jag på den översta, tror jag.. då fick jag iaf en fyrkantig ruta. Sen kan du ändra texten, typsnitt å sånt uppe till höger... hoppas du blev nåt klokare, annars får du fråga igen..
    hittade! vart sparar jag det för att få in det i bloggen?
  • HemmaHosSofi
    pysselpussar skrev 2009-01-07 01:52:15 följande:
    HemmaHosSofi!Det va det som va lite pilligt...men om du klickar på File (uppe till vänster) och sen på Export as JPEG. Spara bilden där du vill ha den på datorn. Sen beror det ju på vilken storlek du vill ha den i. Om den ska va som den är så är det bara att gå in på bloggen och editera headern. Annars måste du ändra storleken på den. jag gjorde det i photoshop. vet inte hur man gör i paint, det gick inte så bra där.
    tusen tack för hjälpen!
  • HemmaHosSofi
    Eva S skrev 2009-01-07 20:00:54 följande:
    Alltså det funkade ju jättebra med att lägga upp från datorn. Spelade ingen som helst roll vilken storlek man ursprungligen hade på bilden utan man bara valde en av de tre storlekarna och så fixade det sig. Visst kunde man väl ändra sedan ändå? Men nu med photobucket så blir det bara fel. Lyckas man överhuvudtaget få in bilden så blir den megastor vad man än väljer.
    Jag tycker det är mkt smidigare att bara ta det imorgon datorn. Men det är jag de
  • HemmaHosSofi
    pysselpussar skrev 2009-01-08 21:28:16 följande:
    en liten fråga bara..är det nån mer här inne som har besöksräknare från susnet? Min räkare slutar räkna emellanåt? då måste jag klistra in html-koden igen så funkar det. Är det fler som har det problemet?? blir såå irriterad ..
    Ja jag har, den har aldrig krånglat för mig.
    Fru annmi skrev 2009-01-08 21:28:30 följande:
    Fiint du hade
    Tack!
    pysselpussar skrev 2009-01-08 21:25:59 följande:
    haha jaa typ.. fick du till din header? ska kika in sen... måste bråka lite med min bara...
    Nja, jag är nöjd för stunden iaf
  • HemmaHosSofi
    Millami skrev 2009-01-08 21:52:48 följande:
    hemmahossofipppjjjj va fin header... jaaaaag å vill haaaa!
    Tack! Det var min första någonsin Så med hjälp av lilla idisen här fick jag till slut till det. Nu kan jag inte sluta scrappa och inser att jag behöver fota mer
  • HemmaHosSofi
    Eva S skrev 2009-01-09 22:43:28 följande:
    Tittar bara in för att säga: Jisses vad ni pysslar! Hänger absolut inte med mer. Kikar in om det är något då jag inte hinner hänga med er mer.
    Nej vem hänger med här? Går i ett rasligt tempo!! Duktiga är ni i alla fall. Försöker läsa alla bloggar varje dag.
  • HemmaHosSofi

Hej tjejer!
    Ni är så duktiga, jättefina bloggar har ni!
    Sitter och funderar på att lägga in etiketter för att lättare hitta. Men jag måste vara totalt blind, för jag kan inte hitta vart man gör det..

• HemmaHosSofi
    Sexymala skrev 2009-01-16 21:21:38 följande:
    Det är väldigt tårkigt att man inte kan söka efter ett inlägg i en tråd.. Jag är hemskt lessen för att fråga för jag vet att frågan varit uppe flera gånger... men en besöksräknare... eller liknande. vart finns det? och hur lägger jag in det?
    Jag har en ifrån http://susnet.se/tjanster/ tycker den funkar toppen. Lätt att läsa sig till hur man lägger in den. Gå in där och fråga om något är oklart
  • HemmaHosSofi
    mrs Daniels skrev 2009-01-17 14:15:48 följande:
    Hur ser jag hur många som besöker min blogg?Någon som kan hjälpa en som behöver en mkt tydlig och pedagogisk förklaring
    Du kan lägga in en besöksräknare, det är jätte lätt, står precis hur man skall göra. http://susnet.se/tjanster

Skall iväg nu och hinner inte hjäla dig. Men kommer om nån timma igen.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?