Inlägg från: Mamasnest |Visa alla inlägg
  • Mamasnest

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Nu har jag hittat felet. Den måste visar högupplöst, dvs 1440X900 bildpunkter. Har man lägre upplösning ser sidan konstig ut.
    Vad kan jag göra åt detta? Många har ju gamla och sunkiga datorer och jag vill ju att alla ska kunna se min blog.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Isorfidien skrev 2009-01-04 15:03:11 följande:
    Mamasnest: Jag ser sidan och den ser bra ut nu. Jag har visserligen en ny dator men jag använder inte den upplösningen men sidan ser helt okej ut för mig.
    Skumt, vad kan det då vara?
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Carisma95 skrev 2009-01-04 15:22:05 följande:
    Jag testade igen (uppdaterade). Det blev lite bättre. Men mittdelen (den mörkrosa) är fortfarande lite mer åt höger (alltså inte helt centrerad). Vilket gör att första 1 eller 2 bokstäverna hamnar på den ljusa bakgrunden till vänster och gör det svårt att läsa. Kanske bara är min dator? Men den är iofs inte gammal..
    Var inte du inne i min blog igår och tittade? Såg det annorlunda ut idag när jag bytte mall? Kanske ska jag byta tillbaka till den gamla mallen?
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Carisma95 skrev 2009-01-05 07:57:38 följande:
    Jag minns inte riktigt, men om jag inte kan komma ihåg att det såg konstigt ut, så kanske det såg "bättre" ut då, ja... Jag testade att byta bakgrund (från Pyzam) igår. Istället för att lägga till gadget+html som man gör med "cutest-blogg-bakgrunderna" så fick man redigera (klistra in) hela html-koden under "redigera/edit HTML".La in koden där och så långt gick allt bra. Men då försvann ju ALLT annat...?! Besöksräknaren, bloggar jag läser osv".Hur får jag med dem? (Jag är urkass på att urskilja var de html-texterna ligger/heter i hela den långa texten..)?
    Jag la in bakgrunden i HTML-koderna även med cutest... Det funkade också bra. Bara man vet vilken URL man ska kopiera. För mig försvan inget alls. Är det så med Pyzam kanske?
    Kianas Mami skrev 2009-01-05 04:00:21 följande:
    någon som vet hur man ställer in bilderna på www.thecutestblogonblock.com på minima? fattar inte det riktigt..www.mamiliciouz.blogspot.com
    Hur menar du med ställa in? För mig passade bakgrunden bra direkt.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Carisma95 skrev 2009-01-05 09:01:50 följande:
    Ingen aning, det är första gången jag testar Pyzam. Men jag hade inte blivit förvånad om det var JAG som gjorde att allt försvann.. De hade mycket finare bakgrunder (tycker jag). Därför hade jag gärna använt den, men vill inte sabba min sida igen...
    Ha ha, jag sabbade också allt mitt igår. Ska byta tillbaka till den andra mallen idag tror jag, även om den här var finare. Man vill ju att alla ska kunna se den.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Millami skrev 2009-01-04 22:05:10 följande:
    ni verkar sååå duktiga på detta blogspott, jag fattar noll.. jag har en pysselblogg på blogspot..men sku nu vila flytta över min "vanliga" blogg också dit...nån som kan hjälpa mig?
    Står det inte någonstans i själva bloggen hur man flyttar över en blogg? Jag ska kolla senare om jag ser något.
    Själv har jag en blogg och fullt upp med att hinna med den. Särskilt nu när jag strulade till det med mallarna.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Kianas Mami skrev 2009-01-05 11:14:13 följande:
    Tack för ditt svar! Bakgrunden funkar men är i alldeles för stort format..det står oxå överst att man ska minimera formatet typ innan man klistrar in bakgrunden..någon annan som vet?
    Läs här: http://www.blogdoctor.me/2006/11/how-to-add-picture-to-background.html

Jag tror att du ska ändra där det står "background-position:120% 10%;" Prova att ändra siffrorna och se vad som händer.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Åhhhh, jag hinner inte ändra bloggen nu för jag får besök om en stund och jag vill inte vara "mitt uppe" i det när jag måste avsluta. Skrikandes Nu måste jag vänta ända tills ikväll innan jag kan göra något åt att bloggen ser konstig ut från vissa datorer.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Kianas Mami skrev 2009-01-05 11:14:13 följande:
    Tack för ditt svar! Bakgrunden funkar men är i alldeles för stort format..det står oxå överst att man ska minimera formatet typ innan man klistrar in bakgrunden..någon annan som vet?
    Jag funderar om det är det problemet jag också har. Var står det att man ska minimera formatet först?
    Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?