Inlägg från: Lioness |Visa alla inlägg
  • Lioness

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Nu så... man måste bråka lite och börja om så blir det bra tillslut... Nu hoppas jag bara att räknaren funkar som det ska....

Lioness

• Lioness

Hej!

Kan man ställa in storleken (bredd o höjd) på sina inlägg och gadgets, alternativt ta bort ramarna som syns på en del?
    Om ni besöker min blogg så ser på bla Att göra listan ligger väldigt tätt med inläggen, hur kan man få det snyggt?

Lioness

PS. möblerar om efter att gjort om till 3 spalter, kul...!!

• Lioness
    Fru annmi skrev 2009-01-21 13:22:20 följande:
    Ramar kan du ta bort i Layouten Redigera i HTML...De ska se ut så här:.post img {padding:4px;border:none}Under Post...Du ser de ska stå none..På border...Lycka Till!Fast...FÖRHANDSGRANSKA först!
    Tack för ditt svar, jag pillade lite i html och fick det ganska snyggt, valde även att ta bort Att göra listan.

Fler frågor:

Vad heter gadgeten där man visar vilka bloggar man följer?
    Ser min blogg alldeles för rörig ut? Ge mig kritik, bra som dåligt!!

Lioness
  • Lioness
    Fru annmi skrev 2009-01-21 13:35:28 följande:
    Personligen gillar ja inte att ha för mycket Appropå Texten Glad, tjock och gravid ...Kika här www.mylivesignature.com/
    Nej det är en svår balans mellan lagom och för mycket, försöker bara ha det nödvändigaste... *ler* Finns ju massor med roliga men ganska onödiga gadgets att välja på!

Lioness
  • Lioness
    Sexymala skrev 2009-01-21 19:17:53 följande:
    Lioness:Där du i din blogg skrivit Projekt- Ett lättare livDär går at lägga till bild också!
    Tackar för hjälpen!!
    Vette bara sjutton vad man ska lägga för bild på min Project-blogg... det får nog vara, blir för plåttrigt annars!

Lioness
  • Lioness

Hej, någon här som vet vad det innebär att importera/exportera en blogg?
    Det enda jag skulle vilja göra är att ändra mitt användarnamn så att alla mina blogger ligger under samma Användarnamn. Går det att kringå genom att importera/exportera bloggen? Får den inte ett nytt namn då?

Många frågor som hoppas på svar!

Lioness

• Lioness
    IQ Badboll skrev 2009-01-23 14:38:05 följande:
    Lioness skrev 2009-01-23 14:33:13 följande: Hej, va är det du vill byta? Ja vet man kan byta ut webbadressen blogspot, men om man har andra blogspots bloggar kan importera/exportera bloggarna i mellan sig. Så har du en annan blogg så kan man hämta in den. Men hur det går till vet ja inte då ja inte har provat så mycket med det. Inte än iallafall.
    Hej igen!

Jag har två bloggar på två olika emailadresser, jag skulle vilja ha dom på samma emailadress men fortfarande behålla deras blogadresser
    Kan jag importera/exportera ena bloggen från email X till email Y utan att den "förstörs" och att den behåller samma adress?  Jag vill att när jag loggar in med email X se alla mina bloggar, även dom som tillhöra email Y.

Hoppas detta förtydligat mitt problem!

Lioness
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?