Inlägg från: Lindisen81 |Visa alla inlägg
  • Lindisen81

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Carisma95 skrev 2009-02-02 15:27:55 följande:

så var det detdär med engelskan... ska sättasambon på översättning ikväll =)
  • Lindisen81

snart råkar jag nog sabba hela bloggen....
    har fått tre kolummner nu...
    men...
    hur får jag lixom det jag skriver i mitten och en kolummn på vardera sida av det...?
    lindisen81.blogspot.com/

• Lindisen81

jag förklarar min fråga lite nogrannare =)
    jag är i layout-sidelement
    där ser jag nu tre kolummner, två för gadget och en för blogginlägg. jag vill alltså ha bloginlägg i mitten av de två kolummner med gadget... måste ju gå att fixa på nåt sätt...?
    www.lindisen81.blogspot.com

• Lindisen81

Lindisen81 skrev 2009-02-02 19:31:53 följande:

jag förklarar min fråga lite nogrannare =)jag är i layout-sidelementdär ser jag nu tre kolummner, två för gadget och en för blogginlägg. jag vill alltså ha bloginlägg i mitten av de två kolummner med gadget... måste ju gå att fixa på nåt sätt...?www.lindisen81.blogspot.com
    ingen som kan hjälpa...? får panik snart av min sida som är helt fel...
  • Lindisen81
    listoplisto skrev 2009-02-02 20:04:28 följande:
    Kolla i koden där det står #sidebar-wrapper {width: 220px;float: left;Och testa att ändra till float: right;
    på min står det;
    #sidebar-wrapper {
    width: 220px;
    float: $startSide;

ska jag ta bort startside och skriva right där, eller är jag på helt fel ställe nu?
  • Lindisen81

helt svettig nu efter att ha suttit med html-kodningen! men nu är det alla fall som jag vill ha det med spalterna! Nu ska bara resten av layouten fixas samt rubriken!

• Lindisen81

Pyret 78 skrev 2009-02-03 20:21:27 följande:

någon som vet hur man länkar en webadress till en speciellt ord? T ex jag skriver Familjeliv och om man trycker på Familjeliv kommer man till www.familjeliv.se
    markera ordet du vill länka, tryck sedan på ikonen "länk" (en liten kedja på typ) där skriver du in adressen
  • Lindisen81

Nina1982 skrev 2009-02-03 20:24:37 följande:

ingen som vet hur stor en header ska vara?
    vet inte... jag testar mig fram och gör om storleken om det inte passar =)
  • Lindisen81

nu fick jag ordning på min rubrik! Nu är jag nog nöjd ett tag.... tills jag får nästa rycka =) www.lindisen81.blogspot.com

Nån som vet hur man får in en sån där fin klocka på sidan utan att bli medlem på massa konstiga sidor? =)

• Lindisen81
    Nina1982 skrev 2009-02-03 21:53:19 följande:
    klicka på min klocka så kommer du till en sida med massa olika sorters, jag behövde inte regga mig för att få nån.  fanns massor att välja på
    jag har löst det =)
  • Lindisen81

vill tacka många här i tråden, minns inte riktigt vilka men ni vet kanske själva=) för hjälpen med min blogg! nu har jag fått de nsom jag vill, med tre spalter, signatur, klocka mm =) är nöjd =) tack!
    kika gärna

• Lindisen81

dags att ta det lugnt skrev 2009-02-10 21:30:05 följande:

Lindisen81: Verkligen, verkligen jätte snygg! Värsta proffset
    *tack* ja man kände sig ju grymt proffsig när sambon fick sitta och svära åt värdelösa html-program osv haha
  • Lindisen81

är det så att blogspot har mindre besökare än blogg.se eller beror allt på innehållet i bloggen?
    tycker jag kollar i besöksräknaren hos folk. blogspot-bloggar verkar ju i regel ligga grymt mkt lägre i besökare. En blogg på blogg.se är skittrist och helt ointressant men har oftast jättemånga besökare...?

• Lindisen81

first timer skrev 2009-02-10 22:22:53 följande:

Jag funderar på om jag ska lägga in en vit bottenplatta som bakgrund i de tre kolumnerna.Alltså där man skriver själva inläggen och på sidorna.Vad tror ni om det?Vad heter den html-koden? För själva inläggen kan jag nog hitta men de på sidorna?sofielskar.blogspot.com/
    [/citat]

first timer skrev 2009-02-10 23:08:15 följande:
    [citat]
    Woohooo! I did it! Kolla kolla sofielskar.blogspot.com/
    hur gjorde du? är oxå sugen på att ha så.... va så himla fint
  • Lindisen81
    mrsbygg skrev 2009-03-03 20:13:51 följande:
    hallå, precis skaffat mig en blogg Nu vill jag göra en egen layout, men hur? och vad ska jag gå efter för mått.har minima mallen så tänkte gå efter den..ska snoka runt på era bloggar nu Min blogg föresten : fundilera.blogspot.com
    om du vill ha en färdig layout så kan du kolla här;
    www.thecutestblogontheblock.com/

för att få tre kolummner så kika här;
    www.threecolumnblogger.com/2008/09/three-column-minima-layout-version.html

hmm... hari nte så många andra sidor med trix.. eller jo den här oxå;
    www.mylivesignature.com/
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?