Inlägg från: listo |Visa alla inlägg
  • listo

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Carisma95 skrev 2009-02-05 12:14:20 följande:
    Ok, ska testa då kanske. Tack!
    Glöm inte att förhandsgranska
    listoplisto.blogspot.com - din falukorv i stekpannan
  • listo

Om du vill att bilden inte ska repeteras (vilket den gör när den läggs sådär kant i kant) så ska du skriva

background-repeat: no-repeat;

Då kommer bilden att läggas in EN gång och inte repeteras varken åt sidan eller neråt.

• listo

Jag tror det kan vara kanonbra med svart bakgrund, men då skulle jag göra själva inläggsdelen av bloggen vit, så att den inte flyter in i bakgrunden.

• listo
    Carisma95 skrev 2009-02-05 16:19:46 följande:
    Ah. *tackar och bockar* Fortfarande ingen som kan lista ut varför jag inte kan lägga in en bild i headern på carisma.blogspot.com ? Jag kan redigera och lägga in en bild (där syns den). Men sen när jag sparar och kollar på bloggen så syns den inte...
    Lägger du in bilden som ett sidelement via inställningssidan? jag funderar på om det kan vara nåt sånt som spökar...
  • listo
    Carisma95 skrev 2009-02-05 15:57:14 följande:
    Mittenkolumnen menar du? Hur gör jag det då...?
    Om du vill göra alla tre textkolumnerna t.ex. vita så lägger du in

background:#ffffff;
    under #outer-wrapper{

Vill du bara göra den allra mittersta kolumnen vit så lägger du in ovanstående background-kod under #main-wrapper{

listoplistostestblogg.blogspot.com/
    Kolla, i min testblogg har jag satt svart färg som body background, och vit färg som bakgrund på main-wrapper.

Om du högerklickar i bloggen (vilken blogg som helst) så kan du ju också kolla på just den bloggens källkod. Det är ett bra sätt att lära sig läsa kod, och att "knycka" saker man tycker är snygga
  • listo
    Carisma95 skrev 2009-02-06 08:58:38 följande:
    Det finns iofs header-text i html-texten, men jag är ju inte där och grejar (har inte rört det innan så det borde väl vara ok)? Bilden lägger jag in under layouten, inte direkt i html-texten. Men kanske ska kika där ändå...
    Jag lyckades aldrig få till min header via layouten, så jag har lagt till via html-koden... hur ser bilden ut och hur vill du att den SKA se ut? Får du den att synas lite eller inte alls? Hur stor är bilden (i pixlar)?
  • listo
    Carisma95 skrev 2009-02-06 09:29:08 följande:
    Geshia: Nu har ju du inte blogspot. Men jag kan inte lista ut VAR jag ska lägga in den koden du gav? Det finns ju "header", "innerheader", "header a", "header1" osv....   Jag blir knäpp!  
    #header-wrapper {
    background: #000000 url(http://www.dinlänk.com/dinheaderbild.jpg);
    width: XXXpx;
    height: YYYpx;

margin:0 auto 10px;
    border:0px;
    }

Testa det där.... och förhandsgranska
  • listo
    Lioness skrev 2009-02-06 14:01:24 följande:
    De flesta bilderna sparar jag ner på datorn och sen lägger upp dom på bloggen, vad händer om jag tar bort dom...?

Ingenting. När du har laddat upp dem till blogspot så ligger de där, på ditt kontoutrymme. Det finns aldrig någon koppling från bloggen till din hårddisk, så du kan radera filerna från datorn utan att bloggen påverkas.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?