Inlägg från: pysselpussar |Visa alla inlägg
  • pysselpussar

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Buschiq skrev 2009-01-07 18:47:28 följande:
    De där verktygen syns för att du är inloggad på din blogg, de är till för att du enkelt ska kunna göra ändringar. Logga ut och gå in på din blogg som besökare så ska du se att de är borta :)
    Provade det så med... loggade ut alltså.. men jag tänkte oxå att det måste va så... fast jag har inte sett det förut
  • pysselpussar

Millami skrev 2009-01-07 18:52:15 följande:

int nån som vet eller har nå andra tips?
    Har pillat lite med photobucket men bilderna blev ju gigantiska i inlägget... sen lessande jag och började digiscrappa istället...
  • pysselpussar

Millami skrev 2009-01-07 19:29:09 följande:

Evasalltså e de den raden som e tredje uppifrån man ska kopiera från foto?för isåfall e d precis så som jag gjort..men ja foto blir ej länkat....för nog ska man väl se foto själv också...?kan de vara nån inställning som e tokig?
    Men hur gör du när du lägger till fotot i inlägget då? gör precis som vanligt, om du brukar ladda upp bilder till bloggen från datorn, så väljer du att lägga till en bild från webben ist, där klistrar du in länken som Eva S pratade om, som jag förstår är densamma som du sitter å pillar med.
    Har jag fattat rätt nu tro?
  • pysselpussar

Millami: Neej mina bilder vart JÄTTEGIGANTISKA!!! men jag provade inte ens att försöka göra de mindre...

• pysselpussar
    Eva S skrev 2009-01-07 19:38:05 följande:
    Det var mina bilder också men då hade jag valt andra raden tror jag. Om man läser under "Link Options" under bilder så pratar de om bakgrunder med just den raden. Då kan man ju förstå att det blir stort.Men jag kan ju inte heller. Det bästa hade väl varit om Isorfidien kommt tillbaka och hjälpt oss.
    aha jaa får kika på de igen då.. hade inte tålamod för det igårkväll.. tack!
  • pysselpussar

tösamajan skrev 2009-01-07 19:45:58 följande:

SeTa: Jo, jag har provat det också; att ha den rutan ikryssad. Men det funkar inte iaf... Kanske jag måste förminska bilden jag vill ladda upp först, innan jag laddar upp den...?
    jag gjorde så att jag förminskade bilden i photoshop innan jag laddade upp den...
  • pysselpussar

Tösamajan:

+ att jag inte anpassade den... sen satt jag och ändrade och ändrade tills den blev precis som jag ville. Pixel för pixel!!!

• pysselpussar

Millami skrev 2009-01-07 19:47:42 följande:

på¨de förra inlägget var jag har bilder ha ja tagi dem direkt från datorn...valt på bläddra å bilden å sen tar d ju en stund å så tryck klar..å sen ha bilden hoppa upp i inlägget...å ja kuna välja å vart i texten den ska vara....men nu ha ja förstått att ja ska kopiera html koden den tredje uppifrån å sen kopiera in den lite mer mot högra sidan under...texten eller lägg in en bild från webben då ha ja klistra in html koden i dedär toma fälte...så tar de en stund å ja ska trycka klar..men de kommer int nån bild...
    mm precis.. så gjorde jag med, och det funkade för mig.. fastän de blev bautastora..
  • pysselpussar

Millami skrev 2009-01-07 19:51:56 följande:

grrrr...blir frustrerad...ja vill skriva inlägg me de fina bilderna ja fick igår kväll.. men vill ju int ha dem stora...å på dehär vise får ja ju int äns in nån bild....grrrr...
    ja jag e lessen, jag kan inte hjälpa dig i nuläget.. och har inte riktigt lust eller ork att pilla me de nu, för precis som du skriver så blir man frustrerad! men ja tyckte de verkade som att de va nån här i tråden som hade lite koll...
  • pysselpussar

Millami skrev 2009-01-07 19:55:55 följande:

de ha ja int testa ja ha tagi den tredje länken...??Tack iallafall lilla idisen...men hur gör du då?
    jag laddar upp de från datorn, på det gamla hederliga sättet
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?