Inlägg från: Ajlil |Visa alla inlägg
  • Ajlil

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

first timer skrev 2009-02-12 21:29:28 följande:
    I början/mitten på tråden lade Bea in en länk till en sida som jag hade varit klok nog att spara. Jag gjorde som han skrev i den. johansson.m.u.googlepages.com/bakgrund.docOch tack!
    Såg denna sen...

men kommer inte in på den länken!
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    vickis75 skrev 2009-02-13 11:53:32 följande:
    Det är inte en länk, det är ett Worddokument som hämtas hem.
    Ja ja... Tror jag fick den att funka nu
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil

Fast ett problem bara, mallen är för 2 kolummer. Jag har 3... då stämmer inte inställningarna riktigt.

♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    Dhella skrev 2009-02-13 12:21:38 följande:
    Fast ett problem bara, mallen är för 2 kolummer. Jag har 3... då stämmer inte inställningarna riktigt.
    Fast jag lyckades... fick testa mig fram att ändra storleken på main-wrapper!
    Dock passade inte den storleken som stod i dokumentet!!
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil

Hur ser min blogg ut hemma hos er?

Jag har 2 datorer hemma och kan se 3 kolummer (säger man så, blev osäker nu... men ni fattar nog) på rad precis så som jag vill ha det.
    Min syrra ser bloggen med 2 kolummer, den högra kolummen har hamnat under de andra.
    De har en större skärm, men då borde man ju absolut se bloggen "rätt" tycker jag!

http://dhella.blogspot.com/

♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    listoplisto skrev 2009-02-14 19:50:54 följande:
    Jag ser bloggen på samma sätt som din syster, att den tredje kolumnen har blivit nedtryckt så att den hamnar till höger, men inte börjar förrän mittenkolumnen tar slutTesta att gå in i koden och minska bredden på mittenkolumnen med t.ex. 10 px, det kan hjälpa. Förmodligen är det så att kolumnernas sammanlagda bredd är större än själva bloggens bredd, därför ryms inte sista kolumnen.Jag kollar med Firefox. Det kan se olika ut i olika webbläsare.
    Hmm... minskar jag den med t.ex. 10 px så blir mellanrummet mellan mittenkolumnen och höger kolumn större än mellan mittenkolumnen och vänster kolumn. Så vill jag ju inte heller ha det. Dumt att ni med Firefox ska se bloggen annorlunda, man vill ju att den ska visas lika för alla.
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    twinstar skrev 2009-02-14 19:58:31 följande:
    dhella.blogspot.com/Jag ser också tre kolumner. Jättefint.Är det någon som vet om kan få den breda kolumnen till vänster och sen de två smalare bredvid varandra till höger?
    Ska man kunna för jag har sett att nån har det, men vet inte hur tyvärr!
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    Heather skrev 2009-02-15 09:09:26 följande:
    Jag ser också 3. :) Ville också lägga in en "signatur" så som du gjort...men förstår inte hur/vart jag ska klistra in html-koden...kan du/nån hjälpa mig?
    Om du går in under inställningar och sedan formatering så kan du klistra in html-koden längst ner på den sidan där det står Mall för inlägg. Då kommer signaturen automatiskt varje gång du skriver ett inlägg!!
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil

En fråga till first timer!!

Vad har du för storlekar på dina kolumner, tycker de ser perfekta ut i din blogg!

Länkar till din blogg här: sofielskar.blogspot.com/

Ser ni med firefox 3 kolumner på rad i denna blogg?

I min blogg hamnar nämligen den högra kolumnen under mittenkolumnen i firefox!

http://dhella.blogspot.com/

Så här har jag storleken nu: (kanske är det galet någonstans).

#outer-wrapper {
      width: 940px;
      margin:0 auto;
      padding:10px;
      text-align:$startSide;
      font: $bodyfont;
      }

#left-sidebar-wrapper {
    background:$bgcolor;
    border: 2px solid #FFCCCC;
    width: 185px;
    margin-right: 10px;
    margin-left: 5px;
    float: $startSide;
    word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */
    overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
    }

#main-wrapper {
      width: 440px;
    margin-right: 15px;
    margin-left: 15px;
      float: $startSide;
      overflow: hidden;     /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
      }

#sidebar-wrapper {
      width: 185px;
    margin-right: 5px;
    margin-left: 10px;
      float: $endSide;
      overflow: hidden;      /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
    }

♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    listoplisto skrev 2009-02-15 13:57:06 följande:
    Det kan se ytterligare annorlunda ut i t.ex. Netscape. Internet Explorer kan många gånger vara lite mer "förlåtande" mot smärre kodfel, vilket gör att saker ser bra ut i IE trots att det finns mindre kodfel som gör att andra webbläsare visar så som koden verkligen ser ut.Du kan t.ex. testa att ändra "padding" till 5 px istället för 10 px under left-sidebar-wrapper, main-wrapper och sidebar-wrapper.sofielskar.blogspot.com/ ser ut som den ska, även i Firefox.
    Skönt att hennes blogg ser okej ut, då vet jag att det är jag som har nått "kodfel" i min blogg! Då kan säkert hon hjälpa mig
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?