Inlägg från: listo |Visa alla inlägg
  • listo

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Egogirl skrev 2009-02-11 21:47:10 följande:
    Är det någon som har en aning om hur man bär sig åt för att lägga in något från youtube?
    Om du vill lägga in så att du har en youtuberuta i blogginlägget så ska du gå in på youtube, på den video du vill ha. Sedan kopierar du koden som finns till höger om videorutan, där det står "Embed" eller "Bädda in".
    Lägg in koden i blogginlägget (under "Redigera HTML"-fliken).
    Klart!
    listoplisto.blogspot.com - hela världen borde vara lila!
  • listo
    EXPOSED skrev 2009-02-14 18:38:29 följande:
    Jag måste vara totalt bombad, jag fattar inte hur jag ska göra  *gömmer mig*...
    www.clocklink.com/gallery.php

Följ länken så kommer du till ett galleri där du kan välja klocktyp. När du hittat en klocka du gillar så klickar du på "View HTML tag" för den klockan. Du får godkänna några villkor och sedan får du fram kodsidan där du ställer in tidszon o.s.v.

Slutligen kopierar du HTML-koden i rutan och lägger in den som en gadget i bloggen
    listoplisto.blogspot.com - liiite lite bättre bara.
  • listo
    Pyret 78 skrev 2009-02-14 18:58:35 följande:
    Carisma95 skrev 2009-02-14 18:31:50 följande: När jag förhandsgranskar ser allt bra ut men inte när jag publicerat inlägget.
    Det blir så för mig också ibland. Jag brukar undvika att göra hårda radbrytningar (ENTER) när jag skriver inlägg. Jag byter istället rad med SHIFT + ENTER, då blir det mindre problem. Men ibland får jag publicera, kolla och gå tillbaka och rätta till konstiga radmellanrum. Jag vet inte vad det beror på...
  • listo
    EXPOSED skrev 2009-02-14 19:07:29 följande:
    När jag klickar på "lägg till gadget" så kommer det upp en ruta med "grundläggande", det finns ingenstans där, vad jag kan se, där det går att klistra in koden .
    Scrolla låååångt ner tills du ser en sort som heter HTML/Javascript. Där kan du klistra in koden.
  • listo
    EXPOSED skrev 2009-02-14 19:24:54 följande:
    Så här ser det ut längst ner...
    Du ska lite högre upp i listan. HTML/Javascript heter det. Seek and you shall find
  • listo
    Dhella skrev 2009-02-14 19:27:04 följande:
    Hur ser min blogg ut hemma hos er? Jag har 2 datorer hemma och kan se 3 kolummer (säger man så, blev osäker nu... men ni fattar nog) på rad precis så som jag vill ha det. Min syrra ser bloggen med 2 kolummer, den högra kolummen har hamnat under de andra. De har en större skärm, men då borde man ju absolut se bloggen "rätt" tycker jag! dhella.blogspot.com/
    Jag ser bloggen på samma sätt som din syster, att den tredje kolumnen har blivit nedtryckt så att den hamnar till höger, men inte börjar förrän mittenkolumnen tar slut

Testa att gå in i koden och minska bredden på mittenkolumnen med t.ex. 10 px, det kan hjälpa. Förmodligen är det så att kolumnernas sammanlagda bredd är större än själva bloggens bredd, därför ryms inte sista kolumnen.

Jag kollar med Firefox. Det kan se olika ut i olika webbläsare.
  • listo
    EXPOSED skrev 2009-02-15 11:49:05 följande:
    Den där besöksräknaren är ju missvisande, den stiger ju då man uppdaterar sidan, så då kan ju vem som helst uppdatera min sida i tid och otid, och på så sätt lura mig .
    Ja, det är skillnad på om räknaren räknar pageloads eller unika besökar. Om den räknar pageloads så kan man få det att se ut som att man har galet många besökare genom att t.ex. själv sitta och leka med F5-tangenten och ladda om sidan tio gånger i minuten...
  • listo
    Dhella skrev 2009-02-15 13:17:12 följande:
    Hmm... minskar jag den med t.ex. 10 px så blir mellanrummet mellan mittenkolumnen och höger kolumn större än mellan mittenkolumnen och vänster kolumn. Så vill jag ju inte heller ha det. Dumt att ni med Firefox ska se bloggen annorlunda, man vill ju att den ska visas lika för alla.
    Det kan se ytterligare annorlunda ut i t.ex. Netscape. Internet Explorer kan många gånger vara lite mer "förlåtande" mot smärre kodfel, vilket gör att saker ser bra ut i IE trots att det finns mindre kodfel som gör att andra webbläsare visar så som koden verkligen ser ut.

Du kan t.ex. testa att ändra "padding" till 5 px istället för 10 px under left-sidebar-wrapper, main-wrapper och sidebar-wrapper.

sofielskar.blogspot.com/ ser ut som den ska, även i Firefox.
  • listo
    EXPOSED skrev 2009-02-16 15:03:58 följande:
    Mm, det är något helt galet med den där räknaren .
    Din räknare räknar pageloads. Det kan du testa genom att gå in på sidan, scrolla ner till räknaren och trycka F5. För varje gång du laddar om sidan med F5 så stiger besökarantalet med ett.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?