Inlägg från: Fru annmi |Visa alla inlägg
  • Fru annmi

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Pixxi skrev 2009-01-31 18:06:57 följande:
    ingen som vet hur man får in smailies än? Jag kunde men det slutade funka...
    Tyvärr
  • Fru annmi
    Pixxi skrev 2009-01-31 20:01:26 följande:
    Nu är jag här igen med frågor om när man kommenterar min blogg.. det är så att man måste trycka 2 ggr för att första gången säjer blogspot ifrån att det inte går. Är era bloggar också såna?Kan man ändra det på något vis?Vill ju bara att  det ska funka. Att kommentara ett blogg ska ju inte vara besvärligt
    Née,det funkade ju när jag kommenterade igår ...
  • Fru annmi
    bluerose skrev 2009-02-01 12:24:06 följande:
    Så nu har jag hittat en backround jag vill ha på moobackrounds.com förstår att man skall kopiera texten men sen då, var skall jag sätta den?? Någon som vet?
    Antingen som Gadget längst ned på sidan Layout eller i HTML-Koden skulle jag tro,men...

FÖRHANDSGRANSKA innan så det inte blir Fel!!!
  • Fru annmi
    bluerose skrev 2009-02-01 12:50:35 följande:
    Funkade inte som gadget, eller så gjorde jag fel, och när du säger HTML-kod så fattar jag nada, jag vet hur man kommer dit, men var skall jag sätta själva background koden då? Förlåt för att jag e lite dum! hehe
    Hmm..Hur ser koden ut?
    Kan du länka till sidan där din Bakrund finns? Alltså direkt till den du valt eller säg vart du gått på den sidan?...
  • Fru annmi
    bluerose skrev 2009-02-01 12:50:35 följande:
    Funkade inte som gadget, eller så gjorde jag fel, och när du säger HTML-kod så fattar jag nada, jag vet hur man kommer dit, men var skall jag sätta själva background koden då? Förlåt för att jag e lite dum! hehe
    OM de e en HTML-Kod..
    Ska du nog sätta in den...Om du går till Layoute så står det redigera i HTML...
    Dit går du & sedan byter du kod i den rutan,men...GLÖM INTE! Att...

FÖRHANDSGRANSKA för de kan bli FEL eller att något försvinner!
    Man vet aldri' ...

LYCKA TILL!
  • Fru annmi

Pyret 78 skrev 2009-02-01 17:45:31 följande:

Nina1982 skrev 2009-02-01 10:35:52 följande:
    [citat]Jag fick den här av Fru Annmi tror jag det var, de hade massa olika =) har dock inte provat att ha dem i bloggen änJag har lagt till en signatur i min blogg, men hur får jag bort ramen runt den?
    Gå till Layout...In på Redigera i HTML..
    Sedan Letar du upp Post..
    Där lite längre ned ska de så..
    .post img {
    padding:4px;
    border:none
    }
    Där det står none...Har du antagligen nå't annat..
    Men FÖRHANDSGRANSKA ALLTID!!

Nu försvinner även Ramen runt dina bilder du lägger in i Inläggen,så du vet!
  • Fru annmi
    Pyret 78 skrev 2009-02-01 20:45:09 följande:
    Tack för svaren. Signaturen är på plats från start i alla inlägg och ramen är borta.Vasegooer så Kul
  • Fru annmi

first timer skrev 2009-02-01 20:48:26 följande:

Hur gör man för att ändra storleken på headern? Jag hittar bara på bredden, jag vill öka den på höjden!!!
    Min ändrade sig själv ...
    Millami skrev 2009-02-01 20:52:30 följande:
    *kikar in*kul att ni tittar in hos mig ibland fast int de händer så mycki på den tekniska sidan i min blogg...
    Japp..Här "hänger" ja' ...
    Men du har ju en Jättefin blogg ju ♥...
  • Fru annmi
    Millami skrev 2009-02-01 20:58:27 följande:
    fru annmiTack sååå mycki....e själv nöjd som den e just nu, sku bara vila ha en header fått gjort ännu men...ibland får man prioritera...å tyvärr kommer int min blogg högst upp på listan just nu, men ja uppdaterar så gott som dagligen iallafall
    DE förstår ja'...& du é ju duktig på att blogga....
    *Kraam*
  • Fru annmi
    guild skrev 2009-02-02 12:32:41 följande:
    kan man inte byta bakgrund utan att allt försvinner på sidan?? Testade och förhandsgranskade och då var allt borta...klockan och allt extra man lagt in?! Då kan man ju aldrig byta bakgrund, om man inte vill börja om från början med allt.
    Tyvärr ...
    De e de som händer med vissa...& Det man kan göra är ju att ha allt de man har i sidan/ gadget Sparat i exvis ett utkast i mail,då är de bara att Klistra in dem i nya gadget sen ...

Så har jag själv! Lycka Till
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?