• Mamasnest

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Jag har Blogspot men tycker ibland att det är lite svårt att hitta snygga bakgrunder som passar eller annat som man grejar med i HTML-koderna.
    Finns det fler som vill byta idéer?

Trebarnsmamma på heltid
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:15
    Här är vi som hänger i tråden och vill lära oss mer om bloggandet:

Isorfidien: frostensdotter.blogspot.com/

Millami: millami-antonsmamma.blogspot.com/

Mamasnest: mamasnestmum.blogspot.com/

Eva S: renoveringilevershult.blogspot.com/

Honeypuff: www.dujagovi.blogspot.com

Carisma95: vastragotaland.blogspot.com

SeTa: setasplejs.blogspot.com

lilla idisen: pysselpussen.blogspot.com

tösamajan: tosamajan.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:16
    fru fogeby: www.bessemess.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:45
    Ändring:
    lilla idisen: pysselpussar.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-07 22:42
    Meria: merias.blogspot.com

HemmaHosSofi: hemmahossofi.blogspot.com/

Fru Anmi: annmisblogg.blogspot.com/

Buschiq: www.happy-digiscrapper.blogspot.com , www.my-attic-treasures.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-09 22:41
    Tigern83: tigernshorna.blogspot.com/

Leather Cravat: www.Gustafus.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 19:45
    Baglady: www.alicebrallis-jenny.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-11 11:02
    Vaniljlatte: vaniljlatte.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-25 13:26
    Lioness - project-light.blogspot.com
    Egogirl - blondinblogg.blogspot.com
    Tinni78 - tinni78.blogspot.com
    Guild karin- bildredigering.blogspot.com/
    Sexymala- crazy-malin.blogspot.com
    eliva- kjeckit.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-27 13:23
    dags att ta det lugnt: sussishem.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:12
    Guild: karin-bildredigering.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 13:29
    hejhejhej - skrolly87.blogspot.com

listo - listoplisto.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 15:55
    Pyret 78: www.enarbetarmorsasvardag.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 16:39
    ebbebulan - fruganjansson.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-23 14:08
    EXPOSED: annemoije.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-01 22:32
    crazyhannah: www.hannahsfamilj.blogspot.com
  • Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?
  • Isorfidien

Okej vanlijlatte - klart du kan lägga till en sådan på blogspot också. Om du tar ett bildredigeringsprogram så gör du en osynlig bakgrund, skriver ditt namn med fina bokstäver som en signatur och sparar denna bild. Denna bild länkar du in till varje inlägg på slutet. Om du länkar via webben eller fotokonto så har jag lagt till en instruktion angående detta i min blogg - om du länkar in bilder så här så tar de ingen plats alls. Har du inget sådant program så kan man ladda ner ett härifrån www.getpaint.net/index.html ett enkelt redigerarprogram och helt gratis att ladda ner - lagligt!

Jag länkar in alla mina bilder och jag har fortfarande 100% kvar av kontot att utnyttja.

Fru annmi - vad är det du har problem med? Jag har ingen större lust att söka igenom alla sidor. Vi är ganska duktiga på att skriva här inne.

• Vaniljlatte

Isorfidien skrev 2009-01-08 11:08:49 följande:

Okej vanlijlatte - klart du kan lägga till en sådan på blogspot också. Om du tar ett bildredigeringsprogram så gör du en osynlig bakgrund, skriver ditt namn med fina bokstäver som en signatur och sparar denna bild. Denna bild länkar du in till varje inlägg på slutet. Om du länkar via webben eller fotokonto så har jag lagt till en instruktion angående detta i min blogg - om du länkar in bilder så här så tar de ingen plats alls. Har du inget sådant program så kan man ladda ner ett härifrån www.getpaint.net/index.html ett enkelt redigerarprogram och helt gratis att ladda ner - lagligt! Jag länkar in alla mina bilder och jag har fortfarande 100% kvar av kontot att utnyttja.
    Vad smart! Jag har aldrig länkat in bilder förut, läste just om det i din blogg Får sätta in mig mer i det nu då.. Tack snälla för hjälpen!!
  • Isorfidien

Kul att jag kunde hjälpa till lite.

Jag insåg ganska snabbt att en sådan som jag som älskar att ta kort kommer att fylla upp bloggen ganska snabbt men så såg jag att man kunde lägga till från webben och det kostar absolut inget utrymme.

Vaniljlatte skrev 2009-01-08 11:11:42 följande:
    Isorfidien skrev 2009-01-08 11:08:49 följande:
    Vad smart! Jag har aldrig länkat in bilder förut, läste just om det i din blogg Får sätta in mig mer i det nu då.. Tack snälla för hjälpen!!
  • Vaniljlatte

Isorfidien skrev 2009-01-08 11:14:20 följande:

Kul att jag kunde hjälpa till lite. Jag insåg ganska snabbt att en sådan som jag som älskar att ta kort kommer att fylla upp bloggen ganska snabbt men så såg jag att man kunde lägga till från webben och det kostar absolut inget utrymme.
    Ja jag har såna ryck ibland jag med. och som du skriver så börjar det ta lite för mycket plats.. men när du skriver " Först letar du upp bilden du vill lägga in " då är det alltså från min dator?

*dum*

Jag är så långsam på sånt här.. *Suck*
  • Vaniljlatte

Nej, nu tror jag att jag hänger med.. jag måste ha ett konto någonstans (typ photobucket ) för att lägga upp bilderna där för att sen länka till dem?

• Isorfidien

YES! Ibland tar det en stund innan 50-öringen trillar ner. Tro mig.. själv kan jag gå en hel dag och finula på något innan min 50-öring trillar ner.

Vaniljlatte skrev 2009-01-08 11:22:07 följande:
    Nej, nu tror jag att jag hänger med.. jag måste ha ett konto någonstans (typ photobucket ) för att lägga upp bilderna där för att sen länka till dem?
  • Vaniljlatte

Mamasnest skrev 2009-01-08 11:25:37 följande:

Vaniljlatte: Jag visste väl att du skulle platsa i tråden!
    haha! Hur menar du nu?
  • Mamasnest
    Vaniljlatte skrev 2009-01-08 11:31:19 följande:
    Mamasnest skrev 2009-01-08 11:25:37 följande: haha! Hur menar du nu?
    Jag läser ju din blogg med jämna mellanrum och vet att du gillar att pyssla med den också.
    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?