Inlägg från: Leather Cravat |Visa alla inlägg
  • Leather Cravat

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Heather skrev 2009-02-24 11:35:47 följande:

www.blogger.com/edit-profile-displayed-blogs.... Logga in så väljer du bort den/de bloggar du inte vill ska synas.Du kan även gå in Inställningar, Grundläggande och sen ner till "Lägg till din blogg i våra listor?" och klicka på "Redigera visade bloggar".
    Tack! :D
    Har med en blogg som jag inte vill ska synas (även fast bara jag kan läsa den).
  • Leather Cravat

2 st tycker att den andra designen är snyggast.
    1 tycker den första och 1 kan inte välja. ^^

Hm..får nog fixa en omröstning på bloggen.

• Leather Cravat

Amanda 050303 skrev 2009-02-27 21:05:21 följande:

Hej!!Jag har bara en fråga! Jag har 2 bloggar på blogspot, och jag skulle vilja ha ett lösenord på den ena bloggen, är det någon som kan hjälpa mig med hur man gör?
    Gå in på "Inställningar" och sen "Tillstånd".
  • Leather Cravat

Hm, vet någon hur man får sin bakgrund över heeela sidan?
    För mig vill det inte fungera:
    i44.tinypic.com/oasvg0.jpg

Och bara så ni vet ska jag icke ha de färgerna eller bakgrund sen, testar bara. :P

• Leather Cravat

Har löst problemet nu, förstorade bilden.
    Men att bara förstora bilden fungerade inte förut, hm men men nu fungerar det i alla fall. ^^

• Leather Cravat

Har gjort massor med bakgrunder till min blogg men som inte föll mig i smaken, så tänkte att någon här kanske vill ha nån.
    gustafus.blogspot.com/2009/03/huhu.html

Har dock ingen aning om bakgrunderna passar andra bloggar än min, men men. ^^

• Leather Cravat

Jao blev nöjd med den, men passade inte mig. =/

Haha det ska vara kaffe!.

• Leather Cravat
    Svar på #2986
    Tycker du ska ha liiite mer färg, bara vitt blir lite tråkigt. =)
  • Leather Cravat
    Svar på #2990
    Håller med, använder bara "Svara på inlägget" om den syns på "förstasidan", annars citerar jag istället. :P
  • Leather Cravat
    Svar på #2992
    Nu vet jag bara om det där med bakgrunder, brukar spara i JPEG eller GIF och laddar upp bilden på tinypic.com och tar "directlink" och klistrar in den där det ser ut så här:

background:$bgcolor;
    background: url('http://BILDLÄNKEN.jpg') repeat-y;
    margin:0;
    color:$textcolor;
    font:x-small Georgia Serif;
    font-size/* */:/**/small;
    font-size: /**/small;
    text-align: center;
    background-attachment: fixed;
  • Leather Cravat
    Svar på #2995
    Ah glömde, repeat-y; och background-attachment: fixed; har jag lagt in själv.
  • Leather Cravat
    Svar på #2997
    Vad är det som inte fungerar då?
    Hittar du inte koden i "Redigera HTML" eller fungerar det inte att göra så som jag gör? =/

Sen så kanske du har fel mått på bakgrunden (om det är det du har/ska göra).
  • Leather Cravat
    Svar på #3000
    Jag har 1260px - 890px på de bakgrunder jag gör.
  • Leather Cravat

Bredd-Höjd.

Men misstänker att höjden är liite för hög (nån ynka liten px bara).

• Leather Cravat
    Svar på #3026
    Om man väljer att man vill granska kommentarerna först så borde det ju komma upp en text om att man har nya kommentarer.
  • Leather Cravat
    Svar på #3036
    På min dator (och använder Intenet Explorer) så "upprepar" sig bakgrunden + att den är för mycket åt höger.

Irriterande att det kan se fel ut vid andra datorer. >.
  • Leather Cravat
    Svar på #3054
    645 x 200 px har jag.
  • Leather Cravat
    Buschiq skrev 2009-03-09 17:34:36 följande:
    Nu har jag suttit och lekt lite med testbloggen, men funderar på om det är möjligt att göra så att bloggposten (texten) försvinner när man scrollat upp den en bit. Jag skulle vilja slippa text på de översta 170 pixlarna av bloggen eftersom jag har en header/text där. Är det någon som vet hur det skulle kunna se ut i html-koden? Jag har just nu Minima + en fixad och trixad kod från The Cutest, fast med egen bild. Om någon orkar kika här : my-swedish-attic.blogspot.com/ så ser ni vad jag menar. På något vis måste det ju gå, men hur?
    Om du har headern separat och inte i självaste bakgrunden så hamnar inte texten på headern.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?