• Anonym

stor öm knöl på insidan av låret..

upptäckte igårkväll att jag helt plötsligt hade en hård knöl på insidan av låret, började givetvis fundera över vad det kunde vara. Ont gör den och stor är den också, men känner den både utanpå och innut.. Nån som känner igen sig och haft så också?

Kan det va nån körtel som svullnat upp tex?

• Svar på tråden stor öm knöl på insidan av låret..
  • Anonym

kläm den! Kan vara en innebrännare.

• Anonym (....)

Kläm den INTE.. skulle d vara så att man kan klämma den så gör inte d.. Har du rakat dig på senaste tiden för då kanske du har fått hårsäcksinflamation å då reagerar körtlarna på d å svullnar upp.. min sambo har faktiskt precis fått det fast i nacken.. så länge d inte ser mer ut som en finne fast jätte stor så är d nog ingen fara men kontakta läkare ändå om du e orolig.

• Anonym

jo jag har rakat mej..

• Anonym (....)

Då kan det nog troligen vara en körtel.. Men kontakta läkare om det inte har gått ner om ett par dagar eller om du får feber..

• Anonym

jag har känt mej smått varm idag, hängig lixom, men ingen direkt feber... andra dagen nu med knölen iaf sen jag upptäckte den!

• Anonym (....)

Oki.. det kan vara körtelfeber du får i såfall.. men kolla det me läkaren..

• Anonym

har inte ringt läkare än men ska nog göra det idag, knölen finns kvar och gör skitont, ibland kan jag knappt gå, nu ser den mera ut som en jättefinne, alldeles blålila i det som syns och knölen är jätteöm, kändes dock mindre imorse så jag vet inte.. jättefullt är det iaf. Inatt har jag knappt kunnat sova, har ju ont ändå in i ljumskarna av knölen, öm i området runt omkring lixom.

idag blir det nog farbror doktorn!

• Anonym

Det är en Furunkel du har TS!

Inte klämma och känna, den kommer försvinna av sig själv. Alternativt går du
    till läkaren du kan få antibiotika. Men annars ska du badda den med VARMT vatten så varet stiger till ytan sen kan du lägga kompresser med sprit så den torkar.

Svar på tråden stor öm knöl på insidan av låret..