Inlägg från: Sofia 1983 |Visa alla inlägg
  • Sofia 1983

Födelsedagar

*Hoppar in i diskussionen*, TS, som du ser finns det olika bud i frågan, vissa firar och andra gör det inte - och det finns inget solklart rätt eller fel. Man kan alltid vrida och vända på orden, är födelsdagsfirande en högtid eller en familjetradition osv? Är det egentligen samma sak? Alla muslimer jag känner firar sina barns födelsedagar.

• Sofia 1983
    Svar på #13
    Med all respekt Lejonberget, vad menar du??? Klart att alla muslimer är muslimer, har någon någonsin sagt någonting annat?
  • Sofia 1983
    Svar på #16
    *Pust* Blev lite rädd där ett tag! Givetvis är alla muslimer muslimer.
  • Sofia 1983
    Svar på #17
    Jag anser inte att man kan neka någon att kalla sig muslim, och det värsta exemplet är väl dem som dödar i "islams" namn. Men likväl, ingen kan ta ifrån en människa rätten att definiera sig själv. Sen kan man ju tycka att personen i fråga fått islam om bakfoten, men det är en annan femma.
  • Sofia 1983
    Svar på #17
    Jag anser inte att man kan neka någon att kalla sig muslim, och det värsta exemplet är väl dem som dödar i "islams" namn. Men likväl, ingen kan ta ifrån en människa rätten att definiera sig själv. Sen kan man ju tycka att personen i fråga fått islam om bakfoten, men det är en annan femma.
Svar på tråden Födelsedagar