Inlägg från: Hobbi |Visa alla inlägg
  • Hobbi

Födelsedagar

Är de någon muslim som vet om det är haram att fira födelsedagar, då menar jag självklart inte att man firar med alkohol, utan med mat och tårta och presenter.

• Svar på tråden Födelsedagar
  • Hobbi

Ja jag ser att det finns olika bud, alla muslimer jag känner firar oxå sina barn, det måste man personligen få avgöra om vad som känns rätt för en. Lejonberg det du skrev om att alla muslimer är muslimer, vad menar du med det. Menar du att inte alla muslimer lever efter islam???????

• Hobbi

Självklart får barnen inga men i livet om man inte firar födelsedagar, det är vi vuxna som lär barnen vad en födelsedag är och vad man gör på födelsedagen. Min man är i från Marocko och han har aldrig blivit firad på någon födelsedag han har haft, det har blivit en bra människa av honom.

• Hobbi

Återigen så får varje människa muslim, kristen och jude välja hur de lever sina liv och vilka beslut de tar i sina liv, oavsett om man firar julafton eller andra högtider. Det är ingen annan som kan döma någon, det finns bara en som kan göra de och det är Allah. Jag undrade mer som fakta om det var haram, och var det stod tack för era alla svar.

• Hobbi

Lejonberg är du muslim eller tycker du att islam är en intressant religion. Man får inte glömma att vi alla är människor och vi kan inte veta allt inte inom islam heller det du påstår att en del äter bara russinen ur kakan och andra äter bara skorpan är väl att dra alla över en kam Jag är muslim och jag försöker att leva så rätt man kan efter islam, men jag gör säkert många fel som jag inte ens vet om, sen får man inte glömma att vi muslimer är bara människor som alla andra och vi har aldrig påstått något annat eller iallafall inte jag.

Svar på tråden Födelsedagar