Vilken nappflaska är bäst till välling??
Jag behöver en bra nappflaska till min åttamånaders. Har kikat lite på såna vars sugdel ser ut som en napp. Är de bra? VIlkjet märke är bäst? Vad ska man fundera på när man väljer?
Uppskattar alla tips!
Jag behöver en bra nappflaska till min åttamånaders. Har kikat lite på såna vars sugdel ser ut som en napp. Är de bra? VIlkjet märke är bäst? Vad ska man fundera på när man väljer?
Uppskattar alla tips!
jag har tommee tippee till min son... han började ta flaskan först när han var 8 månader och detta var den ända som gick bra för det är samma sugteknik som till bröstet.
lycka till
vais mamma skrev 2009-01-03 20:15:46 följande:
Vi kör med MAM ultivent. Det blir inget vakuum i den vilket gör att barnet inte får ont i magen. Den är jättebra!
jag provad alla!!! känns så iallafall...MAM ville han inte alls och kommer inte ihåg vad dom andra hette men det var såna som man köper i livsmedelsaffärer!! och tommee tippee har oxå sån så dom inte får i sig massa luft!!! absolut värd sina pengar...
Jag använder också MAM ultivent med napp nr 2. Den rinner lagom snabbt. Dr Brown´s med napp 2 ska också vara bra.
Kan man ha Dr Brown's flaska? Vi har den till ersättning, men funkar den även till välling? Kanske är jättedum fråga, men jag är ny på ämnet!
Vi har kört med MAM Ultivent till bägge tjejerna och det har funkat bra.
Lilla tjejen som är 8 mån har ätit med napp nr 3 från det hon började vid 5,5 mån och hon är ännu inte redo för 3X som är storleken större. Den kör dock storasyster(2,5 år) med och jag minns inte när vi började med den, men kanske kring 1 år? Man får pröva sig fram som sagt, för oss funkade dock MAM på en gång, men napparna har vi fått laborera lite med...
kör med mam, napp nr2, jag trodde han bara vägrade välling men han vägrade nappen som jag trodde var lagom, tog den största 3 med kryss, för den ska man ju ha enligt baksidan men sen provade jag 3:an och av en miss så provade jag 2:an och vips så åt han vällingen med.. Så för oss var det nappen som det kom för fort ur.... Värt att ha i tanke, prova er fram :)
Vi har provat olika nappar till vår flaska men det har inte funkat. Det är en vanlig bambino. Samma tillverkare som mam. Är det stor skillnad på märkenas nappar?
Ja det är skillnad på napparna. Mams är större och mjukare, mer lik en bröstvårta.
Det blev en bredhalsad nuk. Påminde om tommee men napparna fanns i olika matrerial. Mam var slutsåld.
Ottilia var lite skeptisk men verkade nyfiken ändå. Hon drack lite och total vägrade sen som vanligt. Lade henne vid bröstet med flaskan bredvid. Efter ett tag blev hon nyfiken och provade igen. Allt som allt drack hon i alla fall 150 ml så jag är nöjd.
vad ska man testa då? jag har bara provat esska med fullkornsvällingnappen! han har druckit det bra i fyra dagar men nu vägrar han. vad ska man prova då?
någon som har något förslag?
ingen?
Önskar jag hade nåt bra tips men jag är helt clueless! Är fullkornsvällingen också ny för honom? I så fall kanske du kan återgå till det hanfick förut ett par dar och sen prova igen.
Passar själv på att slänga in en ny fråga. Vilken napp är bäst att ha på flaskan: Sillicon eller latex? Vad har ni på era?
han har bara provat mild havrevälling så han äter inte ens fullkornsvälling än. är ju bara 6 månader.
har inte läst de andras svar men mitt svar är: MAM Ultivent, för de har jättebra olika sugdelar, snygga färger och är BPA fria :) Bara plus med dem :))))
Suck, Olli vägrar flaskan igen. Hon totalvägrar all mat utom bröstmjölk och vatten. Vad fasen gör jag för fel egentligen!? Blir så frustrerad!
Åh, jag behöver också tips om flaska och välling. Min dotter är snart 6 mån och har hittills vägrat flaska. Jag ammar, men ska snart börja jobba så hon måste ju vänjas. Förra veckan upptäckte hon pipmuggen och dricker jättefint ur den! Men bara vatten, blir arg om det är ersättning
Tänkte pröva med välling när hon blir 6 mån, men kan man ge den ur pipmuggen? Har en Nuk med gummipip (latex), men det står inte vilken sorts vätska som funkar med pipen.