Inlägg från: Fröken Inga |Visa alla inlägg
  • Fröken Inga

Vilken nappflaska är bäst till välling??

Jag behöver en bra nappflaska till min åttamånaders. Har kikat lite på såna vars sugdel ser ut som en napp. Är de bra? VIlkjet märke är bäst? Vad ska man fundera på när man väljer?

Uppskattar alla tips!

• Svar på tråden Vilken nappflaska är bäst till välling??
  • Fröken Inga

vais mamma skrev 2009-01-03 20:15:46 följande:

jag har tommee tippee till min son... han började ta flaskan först när han var 8 månader och detta var den ända som gick bra för det är samma sugteknik som till bröstet. lycka till
    Mmm, har kikat på den. Ser smart ut.

Vilka andra provade du innan?
  • Fröken Inga

Vi har provat olika nappar till vår flaska men det har inte funkat. Det är en vanlig bambino. Samma tillverkare som mam. Är det stor skillnad på märkenas nappar?

• Fröken Inga

Det blev en bredhalsad nuk. Påminde om tommee men napparna fanns i olika matrerial. Mam var slutsåld.

Ottilia var lite skeptisk men verkade nyfiken ändå. Hon drack lite och total vägrade sen som vanligt. Lade henne vid bröstet med flaskan bredvid. Efter ett tag blev hon nyfiken och provade igen. Allt som allt drack hon i alla fall 150 ml så jag är nöjd.

• Fröken Inga

Önskar jag hade nåt bra tips men jag är helt clueless! Är fullkornsvällingen också ny för honom? I så fall kanske du kan återgå till det hanfick förut ett par dar och sen prova igen.

Passar själv på att slänga in en ny fråga. Vilken napp är bäst att ha på flaskan: Sillicon eller latex? Vad har ni på era?

• Fröken Inga

Suck, Olli vägrar flaskan igen. Hon totalvägrar all mat utom bröstmjölk och vatten. Vad fasen gör jag för fel egentligen!? Blir så frustrerad!

Svar på tråden Vilken nappflaska är bäst till välling??