• LHUF

Hur länge sitter effekten av alvedon i?

Hur länge sitter effekten av alvedon i?

Min dotter har haft feber hela dagen och den har varit uppe på 39.5 2 gånger. Nu fick hon en alvedon kl 17.30 och tempade henne nu innan hon somnade 3 timmar senare och då låg den på 38,5.   
    Var iaf tvungen att väcka henne sa dom på vårdguiden för att ge vätska inatt och kolla tempen så hon kan få ny alvedon då men ville kolla om någon vet.
    Tilde 080319
  • Svar på tråden Hur länge sitter effekten av alvedon i?
  • Jenny S

På sonen varar den ungefär 3-4 timmar.
    Därför varvar vi Alvedon & Ipren var tredje timme. Alltså Alvedon kl 12, Ipren kl 15, Alvedon kl 18 osv.
    Fast bara när han är påverkad av sin temp, annars får det vara.

Sidfot? Jag vill ha ett sidhuvud!
  • LHUF

okej, får kolla när hon vaknar sedan.  

jag vill inte ge i onödan heller men även om hon orkade leka vid 39,5 så känns det inte så bra för den lilla kroppen. 
    Tilde 080319
  • LHUF

för jag märkte i dag på dagen att hon fick högre feber efter c.a 3 timmar igen..  

Tilde 080319
  • Solan01

Vi har använt Panodil, men vad jag vet så är det samma ämne i dem. På Panodil verkar det som att effekten varar ca 4 timmar på vår son. Vi har inte främst använt den mot feber utan mot värk (öroninflammation) och då får han ont igen efter 3-4 timmar. Men man måste vänta minst 4 timmar emellan medicineringarna och ge max 4 gånger / dygn.

Svar på tråden Hur länge sitter effekten av alvedon i?