• sladdis2009

Hur fort testade ni negativt efter missfall?

Hej, premiär här för mig!

Fick mf i söndags i v 8+2 (enligt sm). Allt kom ut och jag behövde ej komma på återbesök efter undersökningen på måndagen. Jag blöder inte direkt längre, endast lite mörkfärgat (ursäkta uppriktigheten...). Nu undrar jag hur snart ni med liknande erfarenhet testade negativt med gravtest efter missfall (för att kunna säkerställa eventuell graviditet vid nästa försök).

Har förstått att många blir gravida redan innan 1:a mens efter mf å vill gärna tillhöra denna skara.

• Svar på tråden Hur fort testade ni negativt efter missfall?
  • jojjes

sladdis2009 skrev 2009-01-03 23:04:30 följande:

Grattis jojjes - det var snabba bud! Sussi... trist när det inte fäster! Håller tummarna! Testade du + innan de 4 veckorna? Hur snabbt försvann symtomen?
    Tack! jag hade en mens innan sen trode jag inte riktigt att det skulle ta sig för vi hade inte varit så aktiva runt ÄL denna gång.... jobbat mkt å så...
  • sladdis2009
    Svar på #9
    jag tänkte på gravsymtom. Hur snabbt försvann de efter mf. Jag hade en aning om att mina gravsymtom liksom inte tilltog ungefär i v 6-7 nånting, men jag intalade mig att det var inbillning. Nu, såhär 1 v efter mf är mina bröst helt som innan grav. Hade inget illamående eller någon speciell trötthet heller under de få veckor jag var gravid.
  • Mermaid78

Jag fick bekräftat ett MA för lite över två veckor sedan och det är fortf. positivt antar jag(testar med ÄL stickor och har stegring varje dag)

• sladdis2009
    Svar på #13
    lessen Mermaid78, man vill ju gå vidare när det nu blev såhär...

Har aldrig använt äl stickor - om man testar negativt gravtest - kan man då börja testa med ÄL stickor?
  • Mermaid78

sladdis2009 skrev 2009-01-04 19:20:55 följande:

Svar på #13lessen Mermaid78, man vill ju gå vidare när det nu blev såhär...Har aldrig använt äl stickor - om man testar negativt gravtest - kan man då börja testa med ÄL stickor?
    Jo tror du kan tänka så.
  • fruganL

Jag gjorde ett gravtest så fort jag slutat blöda (tre veckor efter skrapning ungefär) och testade då svagt positivt så jag utgår från att det hade varit negativt om jag väntat en eller två dagar till.

• Knubbe12

Ca 9 dagar efter mf påbörjats blev det ett minus på stickan...

• sladdis2009
    Svar på #17
    Hur länge blödde du och i vilken vecka var du?
  • sladdis2009
    Svar på #13
    d är så j*vla jobbigt o tungt med mf och att dessutom behöva vänta bort allt... det känns som dubbel bestraffning...
  • SelmaV

Jag testade negativt en vecka efter mitt missfall i v 6. Jag blödde bara två dagar - mindre än en vanlig mens. Antar att jag aldrig hann få igång särskilt mycket gravhormoner för jag hade inte särskilt mycket symtom under min korta graviditet.

Svar på tråden Hur fort testade ni negativt efter missfall?