Inlägg från: lunkentuss |Visa alla inlägg
  • lunkentuss

vårdnadsbidraget och lite smått och gott

för att få e-legitimation måste du ha en dosa kopplad till en internetbank. Dosa får du av banken och sen går du bara in på din banks hemsida o fixar e-legitimationen själv där.
    Ja, e-legitimation måste man ha för att kunna logga in på fk hemifrån :)

Jag vet inte vad intyget heter, men du får iaf ringa fk och helt enkelt säga att du vill ha ett intyg från dom att du tagit ut 250 dgr för du ska skicka det till kommunen. Så ring dit så skickar dom det.

Det är väldigt många som pluggar fast dom är hemma med barn, själv skulle jag inte göra det om barnet inte var lite större och alltså inte var ett spädbarn elr 1-2 år.

• lunkentuss

challe 1 skrev 2009-01-03 22:53:47 följande:

himmelsflickan. jag har en dosa. tada! men hittade inget på swedbank om e-legitimation. något ID tjofräs hittade jag. är det samma sak?
    Aa just de :)
    När du loggat in så klickar du på tillval o sen bankID.
  • lunkentuss

challe 1 skrev 2009-01-03 22:57:21 följande:

men om man har e-legitimation kan man väl kolla själv om det är 250sgi dagar man har tagit ut?
    Det tror jag att man kan. Har själv ingen e-legitimation men jag tror som sagt att det stämmer ja :)
    Annars är det jättelätt att ringa om de skulle krångla elr du inte hittar :) Bara frågar hur många sgi-dagar man tagit ut och vips får man svar hihi
  • lunkentuss

challe 1 skrev 2009-01-03 23:21:31 följande:

nu har jag fixat e-legitimation. jag blev inte mycket klokare av det där.
    går du in på fk hemsida nu så loggar du in där med ditt lösen bara :)
  • lunkentuss

challe 1 skrev 2009-01-03 23:28:18 följande:

får väl skylla på två glas vin. men jag var inne på Fk med mitt lösenord och blev inte klokare.
    jaha, haha! Men du kom du dig in på sidan iaf
Svar på tråden vårdnadsbidraget och lite smått och gott