Inlägg från: Mammassaga |Visa alla inlägg
  • Mammassaga

    Mammagruppen igen

    JA hur gör vi? haha
    Tid spelar inte så stor roll om ni inte tänkte komma före 6?:)
    Vad vill ni äta osv?

  • Mammassaga

    Upptäckte nu att köttfärsen va slut, men korvstroganoff å ris kanske går bra?:)

    Å försöka slänga ihop någon form av kaka. Ni får gärna ta med sallad. har inte hemma och kommer inte iväg till affären idag:)

  • Mammassaga

    Korvstroganoff å lite syltrutor kan jag fixa:) ni får gärna ta med lite sallad. Vill ni ha mer fika får ni gärna ta med det med men annars finns det:)
    Å 11-12 blir lagom för mig:)

  • Mammassaga

    Det blev visst ändrade planer, upptäckte att jag hade en hel påse med kyckling hemma så vi tar kyckling, lite godare:)

    Om du hittar till godisaffären e det superenkelt, du ska åka in på vägen mittemot godisaffären sen tar du till vänster sen första höger och ställer dig på gästparkeringen:) sen letar ni reda på nr. 18 :)

    Hade lite delicatobollar å kakor me så det blir lite fika me:)

  • Mammassaga

    Självklart vill vi komma och fira det Lotten:) och se lilltjejen


    Lotlas skrev 2009-03-15 21:29:56 följande:
    Nej, vi kommer inte... Våra hundvakter är bortresta, så jag kan inte vara borta mer än tre-fyra timmar och det blir så kort hos Sanna då. Dessutom är jag fortfarande lite nojjig vad gäller Lina, vill inte hamna på sjukhuset igen, plus att jag själv knappt hör något på ena örat p.g.a. förkylningen... Jag hade sett fram emot att träffa er igen, men bestämde mig idag på em att vi får lov att stanna hemma istället. Ni kanske kan komma hit om ett par veckor istället? Jag fyller år snart, så ni kan kanske komma och fika då?
  • Mammassaga

    Aha det va din kamera, trodde det va veronicas:) Du har tur, anders ska nog till uppsala på onsdagkväll, e du hemma då?

    Tack för idag


    Nakato skrev 2009-03-16 19:25:49 följande:
    Tack för idag brudar!Jätte trevligt och kul att ses igen,tråkigt att du inte kunde komma Lotten men vi kommer absolut på fika när du fyller Skönt att mannen kom hem och avlastade dig,ibland vill man ju bara dra täcket över sig och sova bort dagen! Sanna: Tror att jag glömde min älskade kamera hos dig.Ligger nog kvar på köksbordet.. Kram på er alla!
  • Mammassaga

    Kanon, han skulle träffa en kompis vid jula kl.19 så han borde komma förbi dig vid 18.30 isåfall. Säger åt honom:)
    Nej du ville ju inte festa redan i helgen. hahaha så vi ses inte förän 18:e:)


    Nakato skrev 2009-03-17 07:19:02 följande:
    Sanna: Jag är hemma efter 17.30 på onsdag,vore ju ur gulligt om han kan komma förbi med kameran,om tiden inte passar kan han ju alltid hänga den på dörren!Man vet ju aldrig när vi ses igen Laura: Ja det var verkligen jätte längesen man träffa dig och Lucas!Jag jobbar tyvärr tis,ons nästa vecka och hinner inte ses.Vi planerar en utekväll bara vi mammor i april eller början på maj,hänger du på???
  • Mammassaga

    Vi är sjuka vi med. Eller ja alla barnen iaf. Saga har haft hög feber idag och är förkyld som sjutton och killarna är förkylda och hostiga

  • Mammassaga

    Här är vi sjuka lite till å från, nu är det mest jag å anders men det e inte så farligt:)

    Idag ska mamma å pappa komma å ta hand om killarna så ska vi åka till västerås me saga å shoppa lite:)

  • Mammassaga

    Oh jag hade blivit galen av ett dagis som tänkte så.
    Jag själv är av samma åsikt att dom ska ha det så tidigt som möjligt men jag tycker det är upp till varje förälder att ta beslutet själv om dom VILL smitta sitt barn med vattkoppor för det är inte bara fördelar med det.

    paradise 06 skrev 2009-03-29 22:28:08 följande:


    Nepp han får gå på dagis, det är flera barn som går på dagis som har vatenkoppor. Dom vill att barnen ska ha vattenkoppor så tidigt som möjligt.
  • Mammassaga

    Ja eller hur? sjukt av dagispersonalen att medvetet smitta de andra barnen. borde vara upp till varje förälder om man vill göra så.
    Så tycker gnällkärring Sanna:)


    Nakato skrev 2009-03-30 09:13:23 följande:
    Håller med dig Sanna,hade blivit galen om jag en dag kom till dagis och möttes av barn med vattkoppor!!!!!Men är han inte sjuk då laura?har man vattkoppor så brukar man ju få feber och må piss.. Idag är vi hemma som sagt och myser med en massa hyr filmer.Isaac har inte ätit på evigheter,varken cola,chips eller bullar är lockande.Nån som har nåt tips???
Svar på tråden Mammagruppen igen