hur får jag ut granen?? (utan att barra ner hela lägenheten)
Ja, som rubriken lyder...hur får jag ut granen utan att barra ner. Granen har torkat fint och barrar bara man tittar på den
Hur gör ni? Smarta tips efterlyses!
Ja, som rubriken lyder...hur får jag ut granen utan att barra ner. Granen har torkat fint och barrar bara man tittar på den
Hur gör ni? Smarta tips efterlyses!
Lyft upp den och ställ den på ett lakan. Såga av alla grenar, lägg dem i en sopsäck eller så använder du lakanet att knuyta ihop. ut med skiten och släng det.
Antingen har man ett lakan man ska slänga eller så tar man med sig lakanet in - skakar av det förstås innan man bäddar med det (såvida man inte är en fakir-wannabe!)
En stor sopsäck. Om en håller ut sopsäcken och den andra kör in granen i säcken med toppen först, så kommer de flesta barren på bara just den fläcken. Sedan kan du bära ut säcken med gran i ...
brukar klippa ner grenarna med en sekatör så hamnar allt barr på ett ställe. smart tips med lakanet
jag barrade av min gran där den stod och sopade upp alla barr som gick och dammsög resten...damsögen även från granen...den hade nämligen barrat bort allt barr typ så det va mindre barr på granen än på golvet,
det va fem år sedan, vi har bara haft plast gran sedan dess
Tack för alla svar! fick ut f-nskapet till slut. Till nästa år ska jag köpa en sekatör eller en plastgran
www.barry.se kan annars vara en lösning
det går inte.
Micke skrev 2009-01-04 15:53:01 följande:
Har haft samma helvete i flera år Hittade barr i lägenheten fram till midsommar ibland
(trots att jag är pedant och städar ofta). I år införskaffade vi oss en plastgran. Har alltid varit emot plastgranar, men i år gav jag med mig och handlade en sådan. Ikväll tog jag ned den, smidigt! Bara plocka bort kulorna och ljusen och skruva isär den
Nu ligger den i en kartong och ska definitivt tas fram nästa år med! Och inte ett barr så långt ögat når
Jag välte min gran, och släpade ut den på min balkong, där kastade jag ut den på marken, haha!! tyvärr fick jag massor med barr, men bara precis där granen stått och på den metern där jag drog granen till balkongen, (sen kastade jag ut den då förståss i uppsamlingen) Och jag drog damsugaren efter mig direkt. Hittade dock lite barr i min luva på tröjan igår. så mitt sätt är nog inte det bästa. lycka till!!