• Mulliga mamman80

    Jakten på plusset 2009!

    Längtan efter ett litet barn är stor, eller hur?
    Plussa på stickan, se magen växa,
    känna hur de till slut börjar röra på sig...

    Låt 2009, bli vårat år!
    Vi som vill ha ett barn i magen!!!
    Startar denna tråd för att vi ska kunna
    ventilera med andra
    som går i barnplanerar- tankar!

    Här ger vi varandra tips, råd o stödjer varande
    i både glädje o sorg!
    Vi ska alla få vårat efterlängtade plus på stickan, 
    i alla fall innan året är slut!



    Själv är jag är en kvinna född -80,
    har 3 barn, men vill gärna ha ett till, men sen e de stop!!

    Längtar efter bebisdoft,
    mjuka rumpor,
    små fingrar o tår...
    Längtar efter de ynkliga skriker,
    vakna nätter o att kunna
    köpa de där SMÅ, SMÅ kläderna igen!!!

    Visst har ja redan 3 barn,
    men de börjar bli stora, 
    födda -99, -05 & -07!

    Någon mer som känner som ja,
    oavsett om ni har barn sen tidigare eller inte...
    Så har vi en längtan efter ett till!
    /mulliga mamman80
  • Svar på tråden Jakten på plusset 2009!
  • MissUnderstood80

    Hej hopp, gummisnopp!

    Ja tyckte ja behövde förnya mitt nick o valde ett annat, självklart är ja samma galna MM80 som innan.

    Fick lite lite brunt i trosan i förmiddags, men inget mer har kommit, men den kommer antagligen dyka upp i natt eller imorgon bitti....

    Ja visste att ja skulle få den, ja visste de!!!

  • MissUnderstood80

    Hejsan svejsan, fick inte mensen inatt o inte heller idag, hade sex med sambon igår o då brukar mensen dyka upp efter de, när man e nära eller strax efter BIM!!!

    Kanske e ja gravid trots allt!!! Ja vet inte, vågar inte lita på min kropp just nu!!!!

    Sambon skulle bli överlycklig om de va så!!!!

    Bara för ja hoppas nu så kommer säkert tant röd, är på BIM+15 idag!!!!
    Stickningar när ja anstränger mig i fingrar, inget annat är annorlunda än innan!!!

    VArt e alla goa förväntansfulla????

    Gör en lista så vi ser hur många som lyckats o hur många som förtfarande väntar o undrar!!! Kopiera enbart texten under o fyll i ditt namn, kul att se!

    Gravida:

    Ej gravida:
    MissUnderstood80

  • MissUnderstood80

    Måste få beskriva min känsel i händer o fingrar...

    * Värk och domningar i händer och fingrar,
    i motsats till de stickningar du kan få när händerna eller fötterna somnar
    Smärtan är ofta koncentrerad till tummen, pekfingret, långfingret och halva ringfingret.

    Läste om karpaltunnelsyndromet, de man får under en graviditet.

    * Symptomen kan komma när som helst men det vanligaste är att de börjar i femte eller sjätte månaden, i samband med svullna anklar och fötter .

    * Det uppkommer under graviditeten när karpaltunneln i handleden (det rör där nerverna till fingrarna löper) svullnar och klämmer ihop nerverna.

    * Trycket från den svullna karpaltunneln ger domningar, stickningar, smärta och en brännande känsla i fingrarna som ofta går upp i armen.

    Stämmer på mig... Till hundra procent....

    * För de allra flesta gravida kvinnor är symptomen värst på natten. När du känner att det börjar sticka är det bra att ändra läge, det kan underlätta mycket. Försök att inte ligga på händerna när du sover. Om du har ont när du ligger i sängen, kan du prova att skaka händerna tills smärtan och domningarna lättar.

    Ont som fan på natten o de försvinner knappt om ja skakar händerna o har problem att sova! Men stickningarna o domningarna finns även dagtid!

    * Att regelbundet böja och röra på fingrarna och händerna under dagen kan också hjälpa. Undvik om möjligt arbeten med monotona handrörelser eftersom detta kan förvärra symptomen.

    Ja får ont av att borsta tänder, sminka mig, gå med barnvagnen, ja i princip allt motorisk ja gör!

    * Att sitta med händerna högt, t ex med armen längs ryggstödet på soffan när du tittar på TV, hjälper ofta.

    Kan stämma ja!

    Förutom stickningarna o domningarna (som ja sitter med just i denna sekund), kissar ja ofta o även 1-2 gånger per natt... Trots att ja inte dricker så mycket att se skulle va därför...

    Satt på bussen igår o då högg de till i magen o höll i sig ett tag för att sedan försvinna lite snabbt som de kom!!!! De va så ja nästan ville skrika!!!

    Även fast ja har dessa symtom, tror ja inte att de kan vara så!!!! Ja e inte gravid, skulle ja ha den turen? Nej!

  • MissUnderstood80

    Var hos läkaren idag pga mina stickningar o domningar in fingrarnta o de va karpaltunnelsyndromet. INgen reumatism eller så, blodsocker, blodtryck bar helt normalt.... Så de gjorde ett grav.test på mig!

    JAG ÄR GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Svar på tråden Jakten på plusset 2009!