• Eisa

Minns du mycket av din barndom? (upp till 10 år)

Jag minns massor, men blev så förvånad när jag pratade med en killkompis som inte har några minnen före tonåren

Fan, jag kommer delvis till och med ihåg vilka tider vi hade lektion och rast i första klass. Och vad vi åt för mat, och vilka datum alla fyllde år, och vad vi gjorde i slöjden osv osv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Minns du mycket av din barndom? (upp till 10 år)
  • Nattalina

Jag minns också precis allt från runt 2,5 år. vad jag lekte, bråk med syrran, sånger från lekis, när min kompis visade rumpan för killarna på kyrkans barntimmar (4 år). Jag minns saker som mina föräldrar sade och gjorde när de var arga som de skulle skämmas ihjäl sig om de visste att jag mindes.

Därför är jag jättenoga med vad jag säger till min 2 1/2 åring, det ska man ju vara oavsett, men jag tänker att han kan minnas det i vuxen ålder och tänka som jag "Så där ska jag aldrig tala till mina barn".

Jag minns typ alla namn och ansikten från min högstadieskola (600 elever) och det måste jag låtsas om att jag inte gör för att inte bli betraktad som ett ufo. Senast i julas var jag på en fest där jag hälsade på en tjej som gick i nian när jag gick i sjuan. Då låtsades jag som inget, fast jag på en gång visste vad hon hette. Annars hade jag känt mig som värsta stalkern.

• riot

Mitt tidigaste minne är från 2-årsåldern och sen minns jag allt som är värt att minnas antar jag. Minns vilken musik jag tyckte om, dofter, lekar, bråk med kompisar när jag var 4-5 och inte fick ha dockan jag ville ha, . Allt!

• Tokmajja
    Nattalina skrev 2009-01-12 22:51:57 följande:
    Jag minns också precis allt från runt 2,5 år. vad jag lekte, bråk med syrran, sånger från lekis, när min kompis visade rumpan för killarna på kyrkans barntimmar (4 år). Jag minns saker som mina föräldrar sade och gjorde när de var arga som de skulle skämmas ihjäl sig om de visste att jag mindes. Därför är jag jättenoga med vad jag säger till min 2 1/2 åring, det ska man ju vara oavsett, men jag tänker att han kan minnas det i vuxen ålder och tänka som jag "Så där ska jag aldrig tala till mina barn". Jag minns typ alla namn och ansikten från min högstadieskola (600 elever) och det måste jag låtsas om att jag inte gör för att inte bli betraktad som ett ufo. Senast i julas var jag på en fest där jag hälsade på en tjej som gick i nian när jag gick i sjuan. Då låtsades jag som inget, fast jag på en gång visste vad hon hette. Annars hade jag känt mig som värsta stalkern.
    har du även lätt för att lära dig saker? :) låter ju helt otroligt!! :)
  • PrettyGirl

Ja, tyvärr svarar även jag. Jag minns alla fylleslagsmål o när mamma blev misshandlad inför mina ögon som 5 åring. Jag minns hur min pappa drack o slog sönder hela vårt hem o socialen kom o hämtade mig o min bror. Såna minnen har jag, men det kanske är bra ändå att jag minns. Min lillebror kommer inte ihåg ngt ist, o han vill minnas.

• ajmaj

Jag kommer faktiskt ihåg lägenheten vi bodde i när jag var nyfödd, vi flyttade därifrån när jag var runt ett år.
    Det finns inga foton från den, men jag har ändå flera minnesbilder av detaljer, som möbleringen i brorsans och mitt rum, var vissa tavlor hängde osv.

• Dino78

Minns inte alls sånt som Eisa säger...kommer inte ens ihåg vilka dagar vi var i skolan när jag gick min undersköterskeutbildning som var för ett år sen! Men visst minns jag grejer...semestrar, vilka man lekte med, vad jag läste och favoritmat och sånt. Från 5 år kommer jag ihåg en hel del.

DIF i själ och hjärta
  • straw2008

Jag minns typ ALLT från jag var två bast, kommer TOM ihåg när jag låg i mammas säng o drack vällingFörvånad

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Mogika

Nej, bara sådär på rak arm har jag knappt nåt minne alls innan tonåren! Men pratar jag med barndomskamrater kan det hända att jag minns nåt av det dom berättar!

• karinagumman

jag hade en helvetisk barndom och har massa minnesluckor...
    mina vänner kan berätta saker som jag borde minnas.. men jag minns dem inte

Svar på tråden Minns du mycket av din barndom? (upp till 10 år)