• Mandyyy

Fler (relativt) unga föräldrar, som känner sig lite ensamma ibland?

Hej hej!
    Vi är relativt unga föräldrar. Jag är 22 & min sambo är 26.
    Vi har en son som är 1,5 år. Men sen vi fick vår pojke känns det lite som att våra vänner har dragit sig tillbaka lite grann.
    (Vi har ju såklart våra nära vänner, som alltid finns där även om man inte ses lika ofta..
    Men vi har inga vänner som har barn. Vilket vi hade tyckt varit super kul. Vi träffar vår "föräldra grupp" ibland, men det känns mest som ytlig vänskap.

Så ibland känner vi oss lite ensamma även om vi har varandra.

Man kanske ska sätta in en kontaktannons "Fler ensamma unga föräldrar som vill ses & hitta på saker ihop"..:) haha..

Fler som känner igen sig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 14:39
    Ingen?? =/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 11:18
    Antar att det bara är vi som känner så..=/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-04 10:14
    Skönt att man inte är ensam om att känna så iallafall!:)

• Svar på tråden Fler (relativt) unga föräldrar, som känner sig lite ensamma ibland?
  • Mysgumman

jag är en mamma på 19 år som har en dotter på 14 mån. Jag känner igen mig . när jag blev gravid misste jag alla mina vänner men som tur väl har jag fått nya riktiga vänner som tycker det är jätte skoj att jag ha barn.

• sara 00

samma här. är 21 år och när vi fick barn så var det som om alla gick upp i rök. har min bästa vän kvar och vi umgås ganska ofta men hon har inga barn.. så det skulle vara trevligt att träffa nån som har barn.

• Elavela87

Är också en ensam mamma. Vännerna hör inte av sig och frågar hur man mår eller hur det går med bebisen :/

De enda jag kan prata med är min mamma och min sambo. Känns lite sisådär...

Är 21 år med en kille på 1½ månad.

• Takhiza

Jag blir 24 i år och känner igen mig jätte mycket! Min man (vi är gifta också) blir 28 i år och vi bor i Norrköping. Han är här ifrån medans jag är ifrån Skåne.

Alla hans vänner (de flesta i samma ålder som honom) "leker" fortfarande. Fest varje helg, ny tjej/kille varje vecka osv osv, så när vi fick barn vart han helt plötsligt inte intressant längre. Han blev "vuxen och tråkig" i deras ögon. De kunde inte förstå att han ville vara hemma med sin familj istället för att festa på krogen.

Jag själv kännde/känner inte en kotte i Norrköping förutom hans SÅ KALLADE vänner. De få vänner som faktiskt stannade kvar och köpte att han nu mera är en familje far, har varken partner eller barn.

Om två veckor drygt flyttar vi dock ifrån Norrköping till mina hemtrakter i Skåne, närmre mina föräldrar. Vi får se hur han trivs. Min man är en stadsmänniska, uppväxt nära Norrköping, medans jag är från ett litet samhälle (vi ska flytta till just de samhället med) Ska bli så SKÖNT att komma närmre någon iaf. Men som sagt, bara på prov nu i början för att se hur han känner det. Våran son är för övrigt 10.5 mån

• trisha

japp, känner mig också ensam, alla "vänner" från skolan känns det som om jag växt ifrån, har liksom inget gemensamt längre. Har inga vänner med barn. Bor i sthlm, nån mer som bor här som känner sig ensam?

• Enniie

Jag känner igen mig.

Jag är 20 år. Bor med min sambo och våra söner på 3½ år och snart 1 år. Är precis klar med undersköterska utbildningen och skall snart börja plugga snart igen iväntan på att få börja jobba... Bor i örebro

• Mandyyy

Ne det verkligen tråkigt att det ofta blir så.
    Är man tråkig för att man får barn, eller vad är det som gör det?

Nä jag tycker vi alla som känner oss ensamma ibland får ta en träff...haha..:)

• Riskornet

KÄnner igen mig...inte så mkt nu, men när sonen föddes 06. Var 21 år och pluggade, i stort sett alla försvann, många tyckte att jag o sambon gjorde ett stort misstag att skaffa barn. Nu är vi 24 och 28 år, och har även en liten tös på 6 månader. Har fått många nya vänner genom öppna förskolan, så det är mitt tips till er alla!

• danosani

Känner också igen mig! Jag bor i en stad utanför Göteborg (gick gymnasiet där, tog studenten 6 mån innan Nike kom i höstas). Alla vänner bor i Göteborg och jag orkar inte sätta mig på pendeltåget varje dag, 40 minuter enkel väg.. Så jag hälsar på mina föräldrar typ varannan dag, annars är jag med min sambo och hans närmsta vänner. Vilket är helt okej.. Men fortfarande. TRÅKIGT! Här finns knappt några unga föräldrar heller, och ALLA i föräldragruppen är 30+. Hurra! Själva är vi 19 och 20.

Nike Mathilda 26 september 2008
  • 242

ja tror att många känner så..vi kan känna så ibland (24 år båda två)

vi umgås mest med familjen (min syster har två barn på 5 å 7 men hon är "bara" 26)
    nån enstaka gång får vi till träffar me andra vänner som har barn..men de blir mer än sälla.vet ej varför.

pysseltokig
  • Heirofob

ja jag har två söner och inga vänner med barn. Går inte i mamma grupp heller för man har inget gemensamt med de som är 40. Och ytligt. Har syskon med barn. Men pga familje fejder träffas vi aldrig. Pratar inte ens med varandra. Så ja det är väldigt ensamt.

• LillLaine

Hallå:D
    Jag är precis nyinflyttad i Trelleborg, och har en son på snart 9mån:D Känner knappt en kotte i denna staden, men har dock en tjejkompis med en lika gammal son:D
    Flyttade precis hit från Ystad där jag gick på Unga mammor, men det verkar inte finnas något liknande här i trelleborg:( eller vet du något??
    Ha det bra:D //Anno

Svar på tråden Fler (relativt) unga föräldrar, som känner sig lite ensamma ibland?