• Takhiza

Fler (relativt) unga föräldrar, som känner sig lite ensamma ibland?

Jag blir 24 i år och känner igen mig jätte mycket! Min man (vi är gifta också) blir 28 i år och vi bor i Norrköping. Han är här ifrån medans jag är ifrån Skåne.

Alla hans vänner (de flesta i samma ålder som honom) "leker" fortfarande. Fest varje helg, ny tjej/kille varje vecka osv osv, så när vi fick barn vart han helt plötsligt inte intressant längre. Han blev "vuxen och tråkig" i deras ögon. De kunde inte förstå att han ville vara hemma med sin familj istället för att festa på krogen.

Jag själv kännde/känner inte en kotte i Norrköping förutom hans SÅ KALLADE vänner. De få vänner som faktiskt stannade kvar och köpte att han nu mera är en familje far, har varken partner eller barn.

Om två veckor drygt flyttar vi dock ifrån Norrköping till mina hemtrakter i Skåne, närmre mina föräldrar. Vi får se hur han trivs. Min man är en stadsmänniska, uppväxt nära Norrköping, medans jag är från ett litet samhälle (vi ska flytta till just de samhället med) Ska bli så SKÖNT att komma närmre någon iaf. Men som sagt, bara på prov nu i början för att se hur han känner det. Våran son är för övrigt 10.5 mån

Svar på tråden Fler (relativt) unga föräldrar, som känner sig lite ensamma ibland?