• Ciccilionaa

Vad har NI själva för varma vinterskor/stövlar/kängor?

Av logisk anledning prioriteras barnens huvud/fötter/händer etc här.

Men nu när det är -12 känns det som om man skulle behöva köpa ett par bra vinterskor/stövlar/kängor även till mor och far.
    Vi funderar då mest på varianten man har när man är i pulkabacken, skogen, lekparken etc..

Tacksam för svar,

C

• Svar på tråden Vad har NI själva för varma vinterskor/stövlar/kängor?
  • Cornellia

Jag har ett par graninge "gumpe 12" (har jag för mig att dom hette)
    Nu har jag inga barn, men är mycket ute med hunden i skogen osv osv...

• Busbellan

Jag har ett par viking goretex kängor och jag fryser i princip aldrig om fötterna

Mamma till Nora, August och Ella
  • SaramedM

Ecco stövlar, underbara

• lövet2

Jag har snowjoggare. Inte några skor att gå långa promenader i, men de är varma och passar mycket bra när man är ute med barn. De är mjuka och följsamma när man ska krypa på knä i en snöhög eller pulsa i halvmeterssnö. Och billiga!

• norgesessan

Jag har inga alls! Köpte ett par kängor i USA 1998, de använde jag sist 07/08. Hittar aldrig lika bra skor...
    Vilken tur att jag bor i malmö!!

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • lövet2
    Svar på #5
    lövet2 skrev 2009-01-05 08:33:43 följande:
    Jag har snowjoggare. Inte några skor att gå långa promenader i, men de är varma och passar mycket bra när man är ute med barn. De är mjuka och följsamma när man ska krypa på knä i en snöhög eller pulsa i halvmeterssnö. Och billiga!
    Lägger till att jag har ett par stadiga vinterkängor för när jag ska gå lite mer. De tål även blötsnö på ett annat sätt än snowjoggarna, men vi har bara blötsnö en ytterst kort period på våren. Annars är snön kall och torr.
  • Bakeapple

Gore Tex kängor från Ecco.

Svar på tråden Vad har NI själva för varma vinterskor/stövlar/kängor?