• Skehamn09

Varför vill man inte skaffa barn?

Ja varför egentligen. Vissa kan ju inte få barn så är det ju. Men det finns ju dom som frivilligt väljer bort barn. Det är främmande för mig. För mig har det alltid varit självklart att skaffa barn. Sen kunde man ju aldrig veta om man kunde få eller inte MEN jag har alltid sett det som en självklarhet. Ett liv utan barn är för mig ett meningslöst liv. För mig skulle det vara det. Så jag dömmer inte andra.

Det här är inget påhopp. Alla gör självklart som dom vill men det hindrar ju inte att man undrar.

Jag känner ingen som inte har velat ha barn, så därför har man inte hört så mycket åsikter kring det.

• Svar på tråden Varför vill man inte skaffa barn?
  • Em00

Många ser det som en självklarhet att inte skaffa barn.
    Kan dock inte säga varför, bara att alla vill olika saker...

• Caly

vissa vill absolut ha barn, vissa vill inte.
    Vissa vill ha gothkläder andra vill se ut som fjortisar.
    Vad finns de att säga, alla är olika.

Jag vill bara ha en unge. Dels för jag finner att mitt liv också är viktigt att upplevas, göra så mycket jag kan på den livstiden jag fått, pröva allt och testa de som finns i olika grenar och aktiviteter.
    Jag hade gärna väntat med barn längre, men nu kom hon som brev på posten så tackar och tar emot.

Andra vill ah en unge om året, ju fler ju bättre, de enda de har i livet är barn och barn är livet. Vi ser alla olika på saker och ting, prioriterar olika och vill sätta olika saker framöfr deena eller andre

♀ Im not crazy, my reality is just different than yours!
  • C r e d o

Jag förstår till hundra procent varför. Har själv tre barn tätt och har undrar många gånger varför vi gjort som vi gjort, vad sannslöst bunden man är för resten av livet. Har många vänner som är runt 35 år och som inte har barn och inte vill ha barn och jag förstår de. De lever ett aktivt liv med resor, mycket pengar, mycket fester osv, de vill helt enkelt inte ge upp detta för att sitta hemma med snoriga, grininga, trotsiga småungar.

• riot

Varför VILL man ha barn?

Alla vill olika saker helt enkelt, inte konstigt alls.

• Skehamn09

Vad olika man kan resonera. Jag har längtat efter barn sen jag var 20 men då var det inte läge, bodde fortfarande hemma då o så...

Men jag skulle inte kunna leva hela livet utan barn. jag är inte fest eller resintresserad, kanske är det helt enkelt att jag inte har så mycket fritidsintressen som gör att jag vill ha barn runt mig.

• Skehamn09

Om man ska vara riktigt klyschig så är ju barn meningen med livet eftersom vi är gjorda för att kunna föröka oss..

Visst det funkar ju inte så nu men så har ju naturen tänkt.

• Trynträ

Jag ville inte ha barn förrän för ungefär ett år sen när klockan ramla ner i huvet på mig. Hade bl.a dessa tankegångar då.

* Stort ansvar
    * Mindre egen tid
    * Mer matlagning
    * Kostar pengar
    * Gillade inte barn
    * Man vet aldrig vad man får för barn. Kanske är bråkigt eller har nån obotlig sjukdom.

Svar på tråden Varför vill man inte skaffa barn?