• Lotlas

    Vi som väntar pseudotvillingar *2*

    Får jag vara med här? Jag väntar mitt andra barn. Enligt bf så blir det 18 månader och 6 dagar emellan barnen, men jag hoppas att tvåan kommer lite tidigare... Idag är det 37 dagar kvar och det börjar bli tungt att ta hand om en livlig 17-månaders samtidigt som man är gravid. Börjar jobba på onsdag, får se hur det känns efter jullovet!

  • Lotlas

    Pumpalot skrev 2009-01-05 12:14:53 följande:


    Har sånna skuldkänslor för vilken tråkig mamma jag är just nu. Ossian får inte ens gå ut på dagarna för jag inte kan klä på honom ytterkläderna och släpa ner vagnen utan att få HEMSKA sammandragningar... Och sen bor vi på ett berg, och att gå upp för det med barnvagnen går verkligen bort. Han är duktig och leker själv, men tycker ändå så synd om honom
    Känner mig också som en dålig mamma... Simon får gå själv jättemycket nu. Han är duktig på det, men ibland känns det lite grymt mot honom...
  • Lotlas

    Så har jag jobbat min sista dag (i tisdags). Idag har jag vilat mycket medan sonen är på förskolan. Jag sjukskrev mig själv, det funkar inte att jobba som lärare när man inte kan röra sig utan att få sammandragningar. Ska träffa läkaren på måndag, men kan nog inte hoppas på att hon sjukskriver mig, enligt barnmorskan. I så fall tar jag föräldrapenning istället de sista veckorna.

  • Lotlas
    NiniMe skrev 2009-01-15 15:10:34 följande:
    Hej hej Jag har precis fått ett + på stickan så här kommer lille bli storebror när han e 16 månader runt sept- okt.... Jag undrar lite, ni kanske vet Hur mycke behöver man en syskonvagn? någon som har förslag annars?
    Vi var och hämtade vår Trend For Kids igår och har provkört den lite nu på förmiddagen med sonen i. Den känns jättebra, stabil och lättkörd.

    Det vi reagerade på angående Phil & Teds-vagnen var att ingen av oss kunde köra den ordentligt utan att slå benen i den nedersta sitsen, och då gick vi ändå bara omkring inne i butiken... Vi är inte jättelånga, jag är 173 och maken 189. Hur funkar det för er andra? Vi har också sett folk på stan som har P&T och det ser verkligen ut som att de måste ha en jättekonstig vinkel på kroppen för att kunna ta normallånga steg...
  • Lotlas
    NiniMe skrev 2009-01-16 22:06:13 följande:
    Jag tycker de e jättesvårt med syskonvagnar, jag letar för fullt men jag hittar inte så många som de klickar med, jag víll ha en som e vänd mot mig när jag e ute o går, men nästan alla har så att sitsen e utåt.. Har fått höra att de e inte bra för bebisar att få så mycke intryck, och dom ska kunna se mamma, de e hon som ska vara i fokus när dom e så små..
    Den vi köpte nu är sittdelarna vända framåt, men det finns en stor tittlucka i suffletten så man kan ha kontakt med barnen ändå. Liggdelen är vänd mot den som kör, vilket var ett krav för oss. När vi är inne i stan (bor på landet) så sitter fortfarande sonen vänd mot den som kör vagnen, även om han börjat visa att han snart vill vända på sig.
  • Lotlas

    sstl skrev 2009-01-17 17:29:31 följande:


    På min sons två årsdag , får hoppas lill*n kommer då. Vi har en P&T sport, funkar fin fint för oss. Vi är inte så långa jag 165cm och mannen 168cm, vi kan gå normal steg med den. Sen visst om man har brottom och tar stora steg så kan man slå i benen i undre sittsen, men gäller att inte ha så brottom bara . Har en massa sd och fogarna spökar hela tiden, mars får gärna komma snart.
    Kan tänka mig att det är kroppslängden som avgör om man kan ta ut stegen eller inte med P&T, vi kunde ju inte ens gå "normalt" med den.

    Nu har vi i alla fall provkört vår TFK två gånger och vi är supernöjda! Enda missen var att vi glömde beställa regnskydd, så det får vi vänta lite på, men det är ju inte vagnens fel..!
  • Lotlas

    Puh.... Var till läkaren idag och blev sjukskriven fram till bf. Jag gick hem förra veckan och har haft kompledigt t.o.m. idag, men nu är jag sjukskriven istället. Min man har gått ner lite i tid så att han ska kunna komma hem tidigare på em och lämna och hämta sonen på förskolan de dagar han är där. Känns skönt! Dessutom ska han ha nedsatt tid resten av våren då han tar fp en dag i veckan för sonen.

  • Lotlas

    sthlmfilur skrev 2009-01-19 21:26:13 följande:


    jag är beräknad till 1 mars men har varit hemma sen i augusti 2007 som att jag hade såna problem under graviditeten med emiliya och sen har jag varit mamma ledig sen emiliya kom 4 mars 2008.. men det har varit tungt att vara föräldrarledig med en liten och varit gravid med min man i azerbaijan som att han blev utvisad i höstas men nu har han äntligen fått kommit tillbaka och varit i sverige nu drygt 1 månad
    Skönt att det börjar ordna till sig! Jag är enormt imponerad av alla gravida småbarnsmammor som är tvungna att klara sig ensamma av olika orsaker! Jag hade smällt rakt in i väggen vid det här laget om det inte vore för min man och även mina svärföräldrar som ställer upp i alla väder.
  • Lotlas

    sthlmfilur skrev 2009-01-19 21:39:53 följande:


    jo men det har varit tufft.. men graviditeten kom lite i skym undan för det enda jag hade i huvudet var att jag skulle få hem min man och att emiliya skulle ha en aktiv mamma.. men enligt läkarna har min kropp tagit stryk..
    Tyvärr blir det väl så, kroppen orkar inte prestera hur länge som helst... Hoppas ändå att du mår bättre nu och har möjlighet att vila fram till förlossningen. Min bm sa att om kroppen (och psyket) är slut när det är dags för förlossning så blir den ofta många gånger jobbigare än om man är utvilad. Det är bl.a. därför som jag är hemma nu lite längre än jag tänkt från början och som min man har gått ner i tid. (Han bygger visserligen hus på nästan all sin lediga tid, men han är i alla fall hemma och kan göra små utryckningar när jag behöver hjälp med sonen.)
  • Lotlas

    sthlmfilur skrev 2009-01-20 08:30:31 följande:


    jo jag kan vila rätt mycket min man är hemma rätt mycket som att jag har foglossningar han är bara i skolan mellan 8.30-12.00 varje dag
    Skönt!
Svar på tråden Vi som väntar pseudotvillingar *2*