• Skehamn09

Hur gammal ska man vara när man skaffar barn? (Enligt dig)

Men sen är det ju så att man vet inte när det tar sig och så. Och det har mycket med andra saker att göra, relationer, ekonomi, bostad, jobb osv men om vi bara ser till ålder.

Folk har ju så mycket åsikter även kring det.

Jag sätter 18 som minsta ålder. Innan det anser jag inte att någon är redo. Då man själv är ett barn och omyndig. Men det är vad jag tycker.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gammal ska man vara när man skaffar barn? (Enligt dig)
  • lovemyboys

Sa alltid när jag var yngre att jag helst skulle vilja ha barn innan jag var 25.....jag var 20 år första ggn......perfekt tycker jag!! Förutom att alla andra kompisar har småbarn nu...medans mina e stoora.....

Familjen KALOW....min alles egen..
  • lunkentuss

Jag tycker ingen ålder. Jag tycker man ska ha gått ut gymnasiet och ha nån slags inkomst, fast sällskap o egen bostad :)
    Just skolan är ju avklarad när man är runt 19, så i ålder får jag väl svara 19 då :)

• Leather Cravat

20 + låter vettigt, då har man tagit studenten och hunnit jobba lite innan (=högre föräldrapenning).

Själv fick jag mitt första barn som 16-åring.

• Saskia

Åldern är bara en siffra, man kan vara mogen för barn fast man är under 18. Men man ska vara mogen för det, helst.

• Mammatill2

Jag tycker att mycket har med att göra om man har jobb mm. Att bo hemma hos sina föräldrar är kanske inte det optimala....enligt mig.
    Att ha en inkomst (eller rikt gift), eget boende och veta att man kan ta hand om ett barn med allt vad det innebär.

• VIXIE

Runt 23-25( var själv 24) då har man hunnit gå ut skolan, jobbat lite ,rest lite och festat av sig.Det var lagom för oss men det är ju individuellt

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
  • Ilonasmamma

när man är redo...men har väldigt svårt för de 50+:are som skaffar barn på icke naturlig väg när de inte haf egen ÄL på flera år ósv..när TANTER som är 60 år blir gravid för att de inte hade tid att skaffa barn när de va yngre.

nä man ska vara redo att ta hand om ett barn och kunnde ge det den bästa möjligheten i livet.

jag va 22 och sambon 23..hade personligen velat ha barn lite tidigare men man måste ju vara två om det oxå..nu planerar jag andra barnet...sambon får väl hänga på bäst han kan *ler*

• redneck girl

20+ låter vettigt.men sånt där är så olika hur personer är.man ska ju kunna försörja sig med och helst gått ut skolan.man ska vara så pass mogen att förstå vad det innebär att ha barn.jag var 20 och gubben 23 när vi fick första,det gick jätte bra.min kusin fick barn när hon var 16,lite tidigt -men det funkade( med lite hjälp hemmifrån)

• romani princess

annat..mellan 15 och 35 ungefär..ok, man kan skaffa en sladdis vid 40, men 40 för första banet tycker jag är sent!

• Funkyiore

Minst 18 år, så man hinner gå ut gymnasiet först.

Våren är alldeles för långt bort
Svar på tråden Hur gammal ska man vara när man skaffar barn? (Enligt dig)