• Kulta17

Vad tycker du är pojk- och flickleksaker?

Bara av nyfikenhet:

Tycker du att det finns flick och pojkleksaker?

Vad tycker du är "flickleksaker" och vad är "pojkleksaker"?

Vår dotter har alltid fått ett vararierat utbud av leksaker, men har ändå rätt tidigt valt vad hon gillar.
    Försöker faktiskt undvika de regelrätta super flickleksakerna tex flickdocka med rosa kläder då jag vill att hon ska leka med allt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 19:31
    Vad är ditt barns favoritleksaker?

Min dotter ar just nu helt såld på:
    lera, kulram, duplo, rita och pippi & co(i alla dess former)

Annars gillar hon att stå vid vasken och hälla en massa

• Svar på tråden Vad tycker du är pojk- och flickleksaker?
  • Kulta17

Jag håller med. Knasigt när det är rosa lådor eller annat som gör att barnen (särskilt när de blir lite äldre) blir styrda! Men just nu är det mest jag som vägrar köpa något som är super flickigt och rosa. Vill inte att hon ska styras in i det såhär tidigt.

• Kulta17

Phenelia: Vad kul att du virkar och syr kakor. Är det inte svårt? Jag har tummen mitt i handen.

Min dotter gillar också mat i alla former (att leka med).

När det gäller spisar mm finns det här i Malmö på en leksaks affär massor med "riktiga" saker i barn storlek. T ex det moppsetet någon skrev om. Hel häftigt! Även strykjärn mm.

Leka med bilar och tåg står inte högst upp på hennes lista dock, men hon har både och så om hon vill kan hon.

• Kulta17

Däremot så borde fler pojkar "pyssla" även om de blir större. Vi har fullt med pojkar på den skolan där jag arbetar som knappt kan knyta knutar (vi julpysslade). Synd att det efter en viss ålder verkar vara mest flickor som "pysslar".

Svar på tråden Vad tycker du är pojk- och flickleksaker?