• Anonym (=S)

Beslut från CSN?

Hur lång tid har det tagit för er att få beslut från CSn gällande studiebidrag+lån?
    Jag sökte för en månad sedan och har fortfarande inte hört någonting.
    Skriver in mig på skolan på onsdag och börjar plugga den 12e.
    Men utan studiemedel har jag inte råd att plugga och måste då iväg på anat den 7 istället för inskrivningen på skolan.

Har mailat dom, men inte fått ngt svar ännu.

• Svar på tråden Beslut från CSN?
  • Anonym

Prova ring imorgon, jag vet själv hur jäkla långsammad om är ibland

• mariaq

jag gjorde anmälan genom över internet på CSN:s hemsida och från det jag skickade in anmälan till jag fick ett beslut så tog det knappt 1 vecka..

• Anonym (=S)

Jag fick komplettera med en sak som missats ang vart jag gått i skola tidigare, och det hade dom iaf 1 vecka innan jul.
    Ja jag får ta och ringa dom i morgon.
    Har ett jobb som börjar på onsdag annars :S

• Anonym (tuss)

kan du inte ta jobbet på onsdag och ringa skolan och förklara att du inte kan komma till inskrivningen? jag känner folk som gjort så och ändå kunnat gå sina kurser sen, bara man ringer o pratar med dom i förväg...

vilket ju iofs kan va krångligt då det är helger och klämdagar etc...

• Anonym (=S)
    Anonym (tuss) skrev 2009-01-04 19:32:00 följande:
    kan du inte ta jobbet på onsdag och ringa skolan och förklara att du inte kan komma till inskrivningen? jag känner folk som gjort så och ändå kunnat gå sina kurser sen, bara man ringer o pratar med dom i förväg...vilket ju iofs kan va krångligt då det är helger och klämdagar etc...

Nej, de betonade hur viktigt det var att komma på inskrivningen.

Så nu får jag välja om jag ska plugga eller jobba.

Eventuellt att jag kan ringa dom som vill anställa mig och fråga om jag kan gå en kurs senare. Eller något.

Kollade min csn sida och papprena med komplettering hade kommit in till dom. Den 15e december

• Anonym (=S)

Testade ringa nu på morgonen och givetvis så har csn stängt både idag och i morgon.
    Så nu vet jag inte alls hur det blir med varken pluggande eller jobb.

Svar på tråden Beslut från CSN?