• MygganMuffy

Blöjbaddräkt

Vet någon var man kan hitta söta blöjbaddräkter på nätet? Till babysim till en tremånaders.

• Svar på tråden Blöjbaddräkt
  • Freiya

finns ju vanliga badblöjor annars, på tex på minimundus.se

såg baddräkter på ullared faktiskt, men det e ju inte alla som kan ta sej dit lite snabbt bara sådär.

• MygganMuffy

Ja det är jättesvårt att hitta. Jag vet att jag har sett det någonstans tidigare men hittar det såklart inte nu.

• Plutt05

Vår babysiminstruktör säger att vi inte ska använda baddräkter för barnen blir kallare med dem och för att de inte känner vattnet mot kroppen lika bra. Men åsikterna går väl isär om sånt, själva har vi provat både och och föredrar helt klar bara badbyxorna

• MuminMy

Japp, inga hela baddräkter i babysim, inte bara för att de blir kallare utan faktiskt mest för att det förhindrar rörelser och gör att barnet går miste om den så sköna massagen som vattnets strömningar mot huden ger.

Vanliga badbyxor rekommenderar vi ända igenom minisim faktiskt (även om det verkar som om många föräldrar tar på flickorna baddräkt runt 2-årsåldern, jag förstår faktiskt inte varför).

Ska man inte babysimma har Iplay baddräkter som är tätade.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • estrella81

¨men snälla , baddräkt på barn är tragiskt!! det har man väll för att skylla brösten eller, hade jag fått hade jag bara haft badbyxor, varför ta på en tre månaders en badräkt?? den dagen ho behöver det är det kanske dax att börja fundera på blöjavvänjnig....

• HelenaMaria

Varför baddräkt på en tremånaders? Snälla nån.. Badbyxor räcker väl?

• skrabba

Jag tänkte mest att det kanske är bättre med baddräkt för dom små liven blir ju ganska hala med sin bebislena hud i vatten..:)

• MygganMuffy

Precis så jag tänkte med Skrabba, så alla tjafssugna mammor med för lite att göra kan lugna ner sig nu;)

Svar på tråden Blöjbaddräkt