Inlägg från: Sunshine78 |Visa alla inlägg
  • Sunshine78

5 år och mobbad för sina kläder på dagis!!

Jag får ont i hjärtat när jag läser ditt inlägg..På min sons dagis( 3-5 år)  har de haft det problemet.Tjejer och killar fryser ut de som inte har 'rätt kläder'.Personalen accepterar abolut inte detta beteende utan tar itu med det på en gång,och nu har det blivit bättre.Förstår inte vart barnen får det ifrån att börja reta varandra för kläder,så trist!

Man önskar att ens barn hade fullt självförtroende och inte brydde sig,men det är inte så lätt.Usch ja,vad less man blir!

• Sunshine78
    luddigamaskrosen skrev 2009-01-09 22:22:00 följande:
    Vi har pratat med fsk lärarna och dom har inte märkt något men skulle hålla alla öron och ögon öppna. Dom pratar även med barnen ofta om hur man ska behandla kompisar och andra människor. Jag hoppas verkligen att vår son (och andra) kan bli hjälpta av det. Vi gör så mycket vi kan för att hjälpa vår son ch stötta honom. Jag tycker att vi gjort/gör allt vi kan för att uppfostra våra barn att vara trygga i sig själva och inte "ta skit" men det tror jag inte är allt. Jag är trygg i mig själv och tar ändå illa upp om nån säger något elakt. Det hänger på mobbaren och inte på den som blir mobbad.
    Jag tror natkom menar att de är de som inte är trygga som mobbar inte BLIR mobbade.Menar hon tvärtom så håller jag inte med natkom ett dugg! Spelar nog ingen roll om man är trygg eller inte ,alla kan bli mobbade .
    Hur går det för sonen TS,har det blivit bättre? Kram
  • Sunshine78

Det var någon som sa att det inte var så konstigt att barnen är så 'ytliga'.Har inte tänkt på det innan hon sa det,men det kan ju ligga något i det.Tex så berömmer ju vi( mest tjejer kanske ) varandra om klädet ,hår osv hela tiden.Ooo vilken fin tröja du har ,är den ny? Kanske mkt kommer från de vuxna( inte nödvändigtvis föräldrarna).

• Sunshine78

Sen är det ju( sorgligt men sant) många vuxna som fryser ut varandra fast de inte tänker på det.Så idiotiskt att man som vuxen inte vet bättre, och barn apar ju lätt efter..
    Måste vara svårt att få sina barn att behandla andra snällt om man själv är  mobbare eller 'utfrysare'.Barn ser väl mer än man tror..

Svar på tråden 5 år och mobbad för sina kläder på dagis!!