Inlägg från: Sofye |Visa alla inlägg
  • Sofye

5 år och mobbad för sina kläder på dagis!!

Alexandra84 skrev 2009-01-04 22:24:07 följande:
    Åh stackars din lilla pojke Tycker verkligen detta är hemskt, mobbin förekommer ju i lägre och lägre åldrar hela tiden nu... var ska allt detta sluta?!Ett par bekantas son blir både fysiskt och psykiskt mobbad på sitt dagis, han är bara 2år pojken och allt beror på att han är skelögd Dom som mobbar är oxå runt 5år tror jag det var, blir så otroligt ledsen när jag hör om sånt.Allt du kan göra TS är att lyssna på din son och ta upp detta med fröknarna. Kanske kan din son berätta vem som mobbar så kanske du kan prata med föräldrarna till dom barnen? Jag menar, om mina barn skulle mobba någon så skulle jag vilja veta det så jag kan ta ett rejält snack med mina barn, för om ja som förälder inte stoppar detta, hur är mitt barn då om 10år?Krama om din son extra mycket nu.Och hoppas verkligen allt löser sig för er.
    Va?? Men vart är fröknarna?? Usch va hemskt sånt här!!! Det är jätte viktigt att du pratar med fröknarna och att dom håller extra kolla och pratar med barnen att man blir ledsen osv, sånt pratar dom redan om med barnen som är i sonens ålder (3år) på mina barns dagis för, tycker det är jätte bra!! Och dom verkar väldigt uppmärksamma, visst kan man missa också men nu vet ju du så då får dom inte missa det!
    ღJohn o5 ღSigrid o7 ღMiNi o9
  • Sofye
    natkom skrev 2009-01-09 20:11:51 följande:
    Tyvärr kommer detta från vad barn lär sig hemma, barn som inte får lära sig att alla är olika och att man ska ha en bra självkänsla. Jag har jobbat med barn ganska mycket i alla åldrar och man märker när barn har en trygg stämmning hemifrån. Dom barnen är också trygga i livet och vågar vara sig själva och säga i från. Medan dom stackars barnen som får bråka för att få uppmärksamhet och då tyvärr fel uppmärksamhet, men de e vad dom vet att bråka för att någon ska se dom. Så de e inte barn som är grymma det är föräldrar som inte vet bättre än att uppfostra mobbare.
    Fast det där tror jag inte på!
    ღJohn o5 ღSigrid o7 ღMiNi o9
Svar på tråden 5 år och mobbad för sina kläder på dagis!!