Inlägg från: Esthery |Visa alla inlägg
  • Esthery

5 år och mobbad för sina kläder på dagis!!

Min son som också är fem har kommit hem och berättat att tjejerna på hans avdelning har sagt att bara tjejer kan ha rosa kläder, (vilket är hans favoritfärg) han var inte ledsen över det utan mest bara berättade det. Vi pratade med honom och med personalen och sedan har vi inte hört något mer om det.

Dock har han den senaste tiden pratat om att han vill ha "tuffa kläder" med eld och bilar på :p
    Vet inte vad det beror på, om någon sagt något eller om det bara är hans egen önskan?

Det är riktigt fruktansvärt hur små barn så tidigt reagerar på hur andra barn ser ut eller har på sig.
    Men som det mesta andra så kommer det väl från föräldrarna.

• Esthery

När jag pratade personalen om att några flickor hade sagt till min son att endast flickor kunde ha rosa så sa de också att de inte hade hört det men att de skulle hålla öron och ögon öppna och redan samma dag så hörde dom det så det behöver inte alls vara så att han missförstått.

luddigamaskrosen skrev 2009-01-24 19:21:24 följande:
    Förskolegruppen har nu tagit upp det här med alla barn på samlingen och efter det verkar det inte ha sagts något mer som kan ha sårat min son, har frågat honom flera gånger. Men det jag tyckte kändes fel va att fsk lärarnas svar va att "nej men det har vi inte hört/sett. Kanske har han missuppfattat något som någon sagt". Men jag känner det att om han tagit något som kritik så är det inte hans fel utan sättet dom andra sagt det på. Och jag tvivlar verkligen inte på min sons verision av vad som sagts. Nu kommer vi ju iofs flytta om en månad (absolut inte på grund av det här) så jag hoppas att han vågar ha sina fina tröjor igen. Jag försöker inte pressa honom men pratar med honom att det är viktigt att han gillar vad han har på sig och att man inte ska påverkas av andra, men det är ju inte så lätt när man är 5½ år.
Svar på tråden 5 år och mobbad för sina kläder på dagis!!