Ni med lättlärda barn!!
Har börjar fundera kring vår son. Han är 5½ och drar åt sig kunskap som en tvättsvamp. Han räknar till 200 på svenska och till 100 på engelska. Han ber oss stava till olika ord, namn etc och så skriver han, visst vissa bokstäver har han lite problem med..men det är inte många. Han läser lite lätt och ser logiken i allt.
Han har börjat addera också nu.
Tycker allt går lite för lätt för honom, men samtidigt vill man inte hindra honom från att lära sig heller.
Så nu börjar jag fundera på hur det blir för honom när han börjar skolan. Vid de enskilda utveklingssamtalen på förskolan i våras berömde fröknarna honom för hans kunnande, när det gällde läsning och stavning, och sa att om det fortsätter så kan han få hoppa direkt från sexårsskolan till andra klass. Lite oroar det mig om han får hoppa en klass, men samtidigt är jag lite oroad för hur det blir om han inte kommer få göra det.
Mest eftersom han blir fruktansvärt rastlös när han är uttråkad.
Finns det fler med barn som min son, som gått igenom samma funderingar? Hur gick det när skolan började? Fick de hoppa eller fick de ta ett år i taget?