• tru

Ni med lättlärda barn!!

det finns forskning som säger att de bästa för ett begåvat barn är att hoppa över klasser. i och för sig är denna forskning inte i sverige så det kanske inte går att översätta forskningen helt bra. men dock finns det forskning som säger att dessa barn utvecklas bäst socialt,kunskapsmässigt och på alla områden genom att hoppa över klasser.

• tru

ja jag tror nog oxå att de bästa är individanpassad utbildning i åldersklasser. men väldigt svårt att uppnå för lärarna.men det är klart jag har själv endast en treåring så jag vet inte så mycket om dagens skola. när jag själv gick blev jag satt till att ta hand om de som inte kunde så mycket och de som bråkade.

• tru

min dotter kan läsa alla namn på dagis och igår på bussen upptäckte jag att hon kunde bokstavera till buss. hon kan skriva en hel del namn. och nej det är inte normalt att en tre åring kan detta. på dotterns dagis är det en som börjat skriva som är 5 år. hon skriver kortare meningar. men det är flera som kan skriva sitt namn. men min dotter kan sluta utvecklas i denna takt det vet inte jag. och allvarligt talat så spelar det ingen roll. det skulle bara underlätta om hon lugnade ner sig lite. men om hon är lik sin mamma och pappa kommer hon inte att lugna ner sig. då båda vi har legat långt före i skolan.

Svar på tråden Ni med lättlärda barn!!