Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Hej alla!
Tack för en bra tråd! Mycket klokhet och stöd på samma plats. Nu har tråden fått en ny medlem
Vilket lidande alla får utstå!
Jag fick barn i början av oktober och sedan dess fungerar ingenting som det skall därnere. Ursäkta långt:
1. Känner ej när jag är nödig. Är nu svårt stressinkontinent och har även fått knappt 10 st spontana tömningar, dvs jag har kissat ner mig utan att veta om det. Vågar knappt gå utanför dörren pga detta.
2. Blev klippt och det sprack upp ner till anus och nu har den skinnflik som bildats gett två analfissurer. Nice...
Kan ej trycka på när jag krystar, har liksom ingen kraft och måste hjälpa till manuellt från slidan. Det känns helt annorlunda när jag känner inuti, som att något fattas bakåt mellan slidan och tarmen.
3. Främre slidväggen är totalt nedsjunken. Tydligen bara en normal försvagning, men den sjunker ju ner vid minsta lilla krystning! Stor som en flyghangar därinne... Mitt knip var tydligen 1 av 10.
Det kluckar och klickar när jag går, det kommer in så mycket luft för att jag är så öppen.
Snälla alla ni kloka, vad skall man göra?! Och säg inte kniiiipa nu...
Hur vet man att det är muskelfästena som gått?