Måla ett köksbord
Tänkte måla våra köksmöbler vita. Vill så gärna ha vita möbler i köket men har inte råd att köpa nytt bord(älskar Norde från Ikea).
Så jag tänkte måla vårt som vi har. vad behöver jag tänka på?
Det är av trä.
Tänkte måla våra köksmöbler vita. Vill så gärna ha vita möbler i köket men har inte råd att köpa nytt bord(älskar Norde från Ikea).
Så jag tänkte måla vårt som vi har. vad behöver jag tänka på?
Det är av trä.
*puff*
Först och främst slipa upp bordet om det nu är lack på det, sen tvätta av bordet ordentligt med diskmedel eller träpolisch. Sen e det bara att sätta igång att måla tänk på att det är träfärg och om du vill att bordet ska vara matt eller glansigt?! Och eftersom du ska måla med vitt köp en genomskinlig (vita) strån eller vad det heter på penseln så det inte blir svarta strån på bordet för sånt kan ju lossna.. Sen är det bara att köra på dig.. Stort lycka till..
Behöver man nåt skyddande lack på? för man sliter ju ganska mkt på ett köksbord..?
Hm, bra fråga men har för mig sånt ska finnas att köpa, kanske lika bra och köra det på också.. Jag har dock inte gjort det på mitt bord och tycker det alls knappt blivit slitet. Har också målat om min skohylla och där ställer man ju skor med grus och en annat massa slitage men efter 2 år ser den fortfarande ut som ny utan att andvända sånt lack efteråt.. Lycka till
Tvätta INTE bordet med träpolish! Det innehåller oljor och gör att färgen inte fäster. Då är det bättre att använda målartvätt.
Hm okej, var ju en annan variation men absolut går det att köra utan, jag har iaf haft träpolish först och sen torkat av med blöt trasa.. Har jag gjort nästan varje gång och fått lika bra resultat..
annoo skrev 2009-01-06 17:44:57 följande:
Jag har oxå tänkt att måla om mina köksmöbler.Min syster sa att det finns något verktyg typ som någon svamp man kunde dra med på bordet.
Någon som provat det??
Vet inte om jag ska våga börja med det i veckan,tänk om man "förstör" bordet...