Illamående och spyfärdig länge nu. Vad är det frågan om??
Jag har varit illamående och spyfärdig, ibland också yr, men inte lös i magen, i en vecka nu.. Jag brukar kunna må illa ganska ofta (har väl en känslig mage kanske) men det brukar bara vara några timmar, max en hel dag. Och jag är inte spyfärdig då. Men nu har det som sagt hållt sig en vecka. Förra måndagen blev jag plötsligt väldigt illamående och var nära att kräkas flera gånger. Mot nyårsafton, alltså ondags, var jag bättre och kunde äta. Sen har jag mest bara haft lite ont i dagen
Imorse hade jag klipptid och när frisören hade klippt i 20minuter så svartnade det lite för ögonen, jag kände mig kallsvettig och akut illamående. Jag kräktes inte då heller, men det var otroligt pinsamt och vi fick avbryta klippningen.
Jag ringde vårdcentralen för en stund sedan, och hon frågade om det kunde vara magkatarr. Hur ska JAG kunna veta det? Det är ju dom som är kunniga.. Hon kunde iallafall inte göra något idag, och inte sen heller, för några läkartider hade dom inte. Och hon hade inga råd. Men hon frågade om jag provat receptfritt från Apoteket. Vad kan hon ha menat då?
Hoppas nån kan hjälpa mig att bli av med det här lite bättre än vårdcentralen! Jag har mens just nu, så gravid borde jag inte vara.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 17:07
Kanske dags för en uppdatering.. jag mår fortfarande illa och har ont i magen. Inte helt otippat så har jag dålig aptit och svårt att äta. Jag har gått ner ca 3,5kg på fyra veckor. Jag var äntligen till doktorn i måndags (26/1) men han kunde inte hitta något fel på mig, men misstänkte magkatarr lite. Han tog blodprov och urinprov och resultatet skulle väl vara klart idag.
Han skrev ut Primperan mot mitt illamående och det verkar funka bra.. Jag dricker proviva dagligen, och försöker att få i mig nåt att äta varje dag. Oftast äter jag det som jag känner går ner och jag är sugen på, mycket kardemummaskorpor!!
Jag har provat receptfritt Rennie och Rani-Q men det hade ingen vidare effekt. Nu är jag också lös i magen, nästan dagligen, men det beror nog på min brist på mat.
Återkommer när provsvaren kommit.. än så länge verkar det alltså vara magkatarr, men svårt att veta.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-01 10:40
Uppdatering igen!
Mina provsvar kom tillbaka utan något.. Jag har köpt Omeprazol efter att många rekommenderat det i tråden, men inte börjat använda det än. Jag har mått bra de senaste dagarna, förutom i fredagskväll då jag fick stressa upp mig o då gjorde magen mer ont o jag mådde illa! Så jag chansar ganska hårt på magkatarr, doktorn verkar inte vilja göra något mer iallafall.
Jag har haft ett par bra dagar förut, men sen kom ett bakslag igen - blir det så nu så ringer jag doktorn igen.