Höstmammor i Linköping ***del 15***
dags för ny tråd.
God Fortsättning!
dags för ny tråd.
God Fortsättning!
Fröken - Jag har inget direkt bra tips på hur du ska komma över ångesten över att jobba... Själv så tycker jag att det ska bli kul att jobba men jobbigt att vara utan barnen hela dagarna
Har du fått fast placering i en klass?
Alltid trevligt med positivt beröm och jag är säker på att det finns grund för det!!!
Kan ju hålla med om att skillnaden mellan din "nya" klass å ihopp är enorm och jag förstår om du velat ha det andra alternativet
Själv ska jag dra igång en verksamhet för elever som inte når målen i år 9. Det ska ske ihop med en till lärare. Kommer bli tufft men otroligt roligt
Imorgon är det jobbdags. Hade nog kunnat vara hemma lite till men Andreas vill också vara hemma och jag tror jag mår bra av att komma iväg lite. Barnen å jag är väldigt tajta och behöver nog lite distans för att få en lite mer lagom relation.
Cornelia är så otroligt beroende av mig och accepterar knappt någon annan. Pappa går om man är hyffsat pigg eller om jag är bortrest. Finns jag i närheten skriker hon tills jag kommer.... Vore skönt om hon kan inse att det finns fler vuxna som funkar bra och inte bara mamma.
Elouise - åh vad härligt att renoveringen kommit igång igen. Har ni bestämt hur "nya" köket ska bli?
Fröken - om din chef står för lönen är du välkommen
Mammaräff - jag ska skriva min förhoppningsvis sista tenta på länge den 14 jan innan dess har jag inte tid med något annat än att räkna
Grattis Svea!
Samuel trivs bäst när han får göra "riktiga" saker som dammsuga, damma, hjälpa till med tvätten, diska, laga mat.
Kojor är en favorit, både bygga och vara i.
Fast bäst är ju att leka med någon å då är det just nu kurragömma som lockar mest
Cornelia hälsar och tackar för gratulationerna
Grattis grattis till både hel och halvåringar
Hej hopp,
kan bara instämma med flera andra här på tråden att det är fullt upp i vardagen och alldeles för lite egen tid till att ha kontakt på FL.
Jag läser tråden flitigt men hinner allt för sällan skriva något eget.
Här är det full fart. Jag har äntligen lyckats ta min examen och kan stolt titulera mig som lärare! Jobbar för fullt i skolan och trivs alldeles utmärkt där liksom på mitt andra jobb, som babysiminstruktör.
Här hemma är det Andreas tur att vara hemma med Cornelia och följa hennes framsteg i vardagen Hon är en framåt liten tös som inte vill vara still utan hela tiden söker nya utmaningar. Det är full fart både framåt och uppåt och sova tycker hon fortfarande att det räcker med 30 min/dag...
Samuel bytte ju i januari till en förskola här i området där vi bor och det har fungerat utan minsta problem, riktigt skönt. Han har även börjat att leka och efterfråga de andra barnen på gården där vi bor. Läste att några barn skriver sina namn och så... här har vi inte det intresset alls... Nu i helgen ritade han sin första huvudfoting. Däremot kan jag säga att vi är mitt inne i en varför-period och får förklara hur allt och då menar jag allt fungerar och hänger samman.
Vi har äntligen lyckats få S att somna själv på kvällen, efter godnattsagan, vilket ger oss lite mer vuxentid där man fortfarande är pigg nog för att ta sig för något. Dessutom har han nu kommit på att man kan gå upp och se på TV om man vaknar tidigt, riktigt lyxigt!
Lena - spännande med hus, hoppas ni hittar drömvillan snart.