Inlägg från: fröken |Visa alla inlägg
  • fröken

Höstmammor i Linköping ***del 15***

Jaha. Nä, sån extrem ångest har jag ju inte, men det hade känts betydligt bättre om jag fått jobba med något jag själv valt. Känner mig inte upplagd för att hoppa in i stökig klass och "reda ut" och "ordna upp".

• fröken

Ja. jag ska hoppa in som en tredje lärare i klassen. Enligt chefen ville han ha mig där för jag är bra att göra krävande klasser lättare att jobba med. Det är ju roligt att han tycker att jag är bra på det, men helst hade jag nog velat ha en lugn termin som inhoppare lite här och där. Jag känner att jag behöver bli lite varm i kläderna. Men det är bara att ta sjuren vid hornen och sätta igång. Tjohej!

• fröken

Ulle, min chef är numera pappaledig, men hans vikarie kanske kan ordna lön åt mig hos er Jag menar, Grebo hör ju nästan till Lkpg:s kommun.

Mammaträff har jag svårt att fixa datum till, jag kan ju alla dagar hittills.

• fröken

Alouise, ska ni göra helt nytt i köket, med skåp o grejer? Ska ni ha på samma sätt i ert nya som i det gamla!

Vi skulle också behöva få fart med lite renovering. Vi ska byta sovrum, Svea ska få vårt rum, gästrummet ska ner till TV-rummet som ska avgränsas och bli tv-rum/gästrum-lekrum. Sen ska vårt nya rum tapetseras/målas, likaså tv-rum o hall. Vi ska fixa till i badrum o dusch/tvätt...tur att A är pappaledig så kan han fixa allt det medan jag jobbar

• fröken

Om de är så hemska vet jag inte, de är många och de lärare som haft dem nu har haft svårt att få dem att göra det de ska. 29 4:or i ett klassrum byggt för max 20 är liksom aldrig någon fullträff. Jag har ju haft "förmånen" att få vara lärare i sådana klasser förr så jag vet ju hur de ska tas. Och N E J alla kids i Grebo är inte änglar, möjligen med svarta vingar.

• fröken

Jotack, det gick bara bra att jobba. Skitskumt bara att allt känns som vanligt, trots att man varit borta ett år. Lite som "måndag hela veckan" alltid samma diskussioner, alltid samma människor som säger samma saker... Det blir jag trött på. I morgon börjar det på riktigt...med eleverna, ska bli riktigt spännande att se vad det är för ena människor.

Malin, hoppas L kryar på sig o att ni andra slipper bli sjuka!

M-L, som Malin skriver, tänk på hur ni ska få upp/ner möbler med en spiraltrappa! Dessutom tycker jag att er trapp tog rätt liten plats, så jag tror inte du skulle vinna något på det.

Ulle, hade du skoj på jobbet?

• fröken

Bara för att det ska bli gjort, datumförslag på ut o äta afton(det är bra om man fyllt i de datum man kan senast fredag nästa vecka 16/1):

mån 19/1
    Jenny

tis 20/1
    Jenny

ons 21/1
    Jenny

mån 26/1
    Jenny

tis 27/1
    Jenny

ons 28/1
    Jenny

• fröken

Föreslå gärna det, jag kan iaf då också. Tänkte bara om folk vill ha lite tid på sig att planera... Jag fyller på lite:

ons 14/1
    Jenny

tor 15/1
    Jenny

mån 19/1
    Jenny

tis 20/1
    Jenny

ons 21/1
    Jenny

mån 26/1
    Jenny