Höstmammor i Linköping ***del 15***
Hej igen - hemma från apelsinerna och solen i Spanien.
Kör Emma dator på en vanlig vuxenapparat? Har någon testat de där små leksaksrackarna till barndatorer på typ BRIObutiken?
Hej igen - hemma från apelsinerna och solen i Spanien.
Kör Emma dator på en vanlig vuxenapparat? Har någon testat de där små leksaksrackarna till barndatorer på typ BRIObutiken?
Grattis till 1-åringar.
Håller med om att en 3-årings trots kan nästintill knäcka en´ibland. Då tänker jag; -"Snart är pojken 14 år, äter som en häst, klär sig själv, tjatar om moped och börjar snegla på tjejer". Helt plötsligt känns trotsen överkomlig.
Himmel - är Alfons 1 år redan?
GRATTIS i efterskott från Lena och Tim.
Det går säkert bra med nytt dagis till Freja.
Kul med lite kramsnö ute i naturen. Funderar på att fixa till en snölykta. Problemet är att man inte har någon egen trädgård. Kan ju inte stå och frysa häcken av sig ute i Trädgårdsföreningen medan lyktan brinner hela kvällen. Hoppade förresten av en budgivninge på ett nyrenoverat hus i Fredriksberg i dag. Snyft - 3 r o k fördelat på 120 kvm enplans rappad fasad + lite trä, nyrenoverat MEN vi kände att läget var fel för oss. Man kan ju inte dagtinga med sin livs största investering, eller hur?
Glöm inte att köpa en smarrig semla till Melodifestivalen i
morgon kväll.
Fröken - har du blivit allergisk mot mandel i samband med barnafödandet? Ruggigt när det bara pluppar upp grejer sådär. Själv blev jag med pollenallergi 2005 när Tim skvalpade runt i magen. Har aldrig haft känningar förut.
Vilken blötsnö idag då. Utelekarna blir nog inställda känns det som.
Har ni också fått papperstidningen Familjeliv.se, förresten. Verkar bra.
VET NÅGON hur det funkar med dagmamma? Var hittar man dem?
Dom går väl inte under Kommunens bestämmelser?
Min man skall nog ta pension men arbeta kvar i företaget. Tim behöver fortfarande dagis. Vi har insett att dagmammor lyder under kommunen och är dessutom på utdöende såsom vetegrodd säger. Delikat problem som ingen jag känner har snubblat över.
Vi klarade oss fredagen den 13:e tack och lov, men nästa månad är det dags igen, såg jag.
Knyttet kör nog igång när våren har kommit. Får jag gissa (eller kanske hoppas) runt påsk eller så. Ledarna bestämmer nog ganska mycket själva misstänker jag.
På tal om väder och årstider - vad KALLT det var idag.
Ha en bra Alla Hjärtans Dag.
...himmel - 28:e februari. Jag har inte hört ett knyst om Tisdagsknyttet.
Har familjen Ludvig hört något? Skall ni gå vt -09 förresten?
Studsmattor och klätterväggar låter skitkul. Jag har förresten bränt mig på studsmattor också. Lite förra veckan på Busis och sedan rejält såsom au-pair i London på 80-talet när det var seriös studsmattekurs en kväll i veckan.
Okej - då är Knyttet på G. Såg du förresten Antikrundan från Vimmerby igår, Maria73?
Vi har bara ridit lite uppe i Valla med Tim. Han tyckte det var jätteroligt.
Tezz80 - du skall se att sovstörningarna snart går över. Snart har Leo fjun på läppen , kör moppe och mumsar hamburgare så´re sjunger om´et. Alvarligt talat så håller jag tummarna för ert sovande, det är SÅ jobbigt att inte få ostörd sömn.
Fortfarande inte hört något från tisdags-Knyttet.
Fråga på lördag om kompisen skall starta en grupp.
Maria73 - var ni på Knyttet i lördags? I så fall hade ni suveränt väder i alla fall.
Är även Era dagis en ler- och iskana? De stackars barnen kan knappas gå ut med detta underlag. Nu får vädret bestämma sig om det skall vara varmt eller kallt tycker jag. Det var ingen rolig historia att arbeta förra onsdagen men man får ju förstående för vilket arbete personalen lägger ner på dyblöta kläder och dyligt.
Grattis i efterskott på Din födelsedag, Marie-Louise. Fast vi fyller samma vecka så har jag glömt igen.
Vad duktiga ni är med renovering. Vi har just tackat nej till två hus där det ena var ett renoveringsobjekt. Det är bara att fortsätta att kolla.
Då får vi se om rätt låt vinner i kväll. Ha en bra helg.
...9:e mars= efterskottsfödelsedag.
Pappa och Tim var och tittade på nytt hus i Tornhagen idag. Hade tydligen brunnit (!) och var renoverat 2001. Jag fick hoppa in i en av butikerna och kunde typiskt nog inte följa med. Vi får se vad som händer.
Vad spännande med katt-kalas, Ligre. Just nu leker Tim varje morgon att han är en kattunge. Jag skall klappa honom och ge honom ett fat med mjölk på köksgolvet. Vad duktig Meja verkar vara på siffror och bokstäver - liksom Emma har jag förstått.
Ja, det mesta relaterar till godis här hemma också. Om man säger att man har en liten grej att ge så frågar Tim genast; -"Är det godis, mamma?"
Renoveringsobjekt! Får ännu mail från mäklaren om Svetsaregatan 12 i Berga som var ett riktigt renoveringsobjekt. Folk bjuder fortfarande över varandra och kåken närmar sig 2.200.000 kr vilket är en rejäl prisökning från utgång. Undrar hur länge en budgivning kan pågå? Detta var emellertid ett dbo och då kanske det inte brinner i knutarna.
Vi skall i alla fall på Skogsknyttet på tisdag. Anna ringde och sade att det var dags.
Såg i Corren i går att restauranger i Kisa har Special-Rumpstek på menyn för att hedra Magnus i finalen i Let´s Dance i kväll. Lite kul. Vi ser dock bara med ½ öga på programmet.
Nästa vecka kommer vårvärmen, sägare metereologerna. Vi får väl se.
Just det - huset i Tornhagen kändes riktigt rätt för mig, men min man tvekade eftersom det var en bostadsrätt och han har fått för sig att han vill äga gräsmattan direkt själv. Vad gör man då. Såg mig själv sitta på altanen i kvällsolen med en kopp te med mjölk, men det får förbli en dröm. Det huset var jättefräscht.
Maria - var letar SkogsknytteKarin hus?
Är det någon mer som har skitiga fönster hemma? Inget slår väl ett fönster som vetter mot S:t Larsgatans livliga trafik?
Maria - vi skulle vilja bo så centralt som möjligt. Sedan har vi ju arbetsplatsen åt Barhäll/Åbylundshållet...