Inlägg från: Elouise |Visa alla inlägg
  • Elouise

Höstmammor i Linköping ***del 15***

Hej! Nu var det länge sen jag var inne. Jag har inte haft tid.
    Barnen kommer så sent i säng efter all ledighet. Och så hamnar man i ekorrhjulet. Då vi går och lägger oss sent. Därför att man så gärna vill ha den där lediga stunden för sig själv när barnen sover. Och vad gör jag om nätterna. Jo jag har fått dille på att renovera huset. Så nu har vi stått och rivit i köket två nätter i rad.

Fröken och Ulle, åh börjar ni att jobba nu. Själv längtar jag inte alls. Men jag kommer i håg hur det var sist, man kommer väldigt fort in i gängorna igen.

Lena, ja när man börjar tänka så där...man har det bara för bra.

• Elouise

Vetegrodd, stackars, krya på dig.

Mammaträff, jo det vore trevligt.

Ulle och Fröken, jag drömmer om att trolla dit ett lite större kök. Men det är inte lätt att få med sambon på mina vilda idéer, särskilt inte när vi har ett helt hus att renovera och få ordning på.

• Elouise

Jaha, blev avbruten men fortsätter väl här då.

Fröken, oj då har ni också att göra i huset.

Jo så småningom ska vi göra mer i köket. Men just nu har vi påbörjat att montera upp en ny fläkt. Då passar vi på med nytt kakel oxå. Runtom den nya fläkten så har jag slaktat några av skåpen bara för att få det lite mer luftigt, med kakel ändå upp till taket.

Apropå att trolla dit ett större kök. Har funderingar på att sumpa vår trapp, och montera in en liten spiraltrappa som tar mindre plats. Fast vet inte om det ger så mycket?

Ulle och Fröken, Lycka till med jobblivet nu.
    Själv börjar jag jobba efter sommaren.

• Elouise

Men vad tomt det var här då? Inga mer "sjukor" hoppas jag.

Här har jag en treåring som inte fick gå till dagis i förra veckan. Hon har haft ett jätte fult sår under näsan. Svinkoppor fick vi veta. Så nu äter hon medicin för första gången i sitt liv. Inte lätt! Hon tycker den är så äcklig.

• Elouise

Songbird. Fy jobbigt med äcklig magsjuka. s
    Skönt att ni har repat er.

Håller med, börjar också jobba i höst. Det går för fort. Jisses Alfons blir ett år snart.

• Elouise

Vad härligt Fröken.

Det känns som om jag inte varit inne och skrivit på ett tag. Känns som om tiden är knapp i bland.

Maria, svinkoppor. Frejas sår var kladdigt och läkte liksom aldrig. Sjukvårdsupplysningen trodde att det var svinkoppor och sa att det räcker med att ni tvättar det med mild tvål och vatten flera gånger om dagen. Men det var en kamp varje gång. Och det slutade med penicillin i alla fall. Vilket inte var så mycket lättare för det smakade BLÄ. Hon fick sin sista omgång i dag. Så skönt! Och nu har det läkt i hop fint. Det smittar också. Så hon fick inte gå till dagis med det.

Fröken, har tänkt på dig här. Du hade ju såna problem med mjölkstockning förut. Nu ammar jag bara till läggdags och kanske på natten när han vaknar. Men åkte på en sån där jobbig mjölkstockning med hög feber nu i veckan som var. Fy attans, inte kul!

Spiraltrappa, ja ni har nog rätt. Sambon tycker som ni. Jag och mina drömmande idéer. Suck!

• Elouise

Maria, Freja hade gula blåsor i sitt sår också.

• Elouise

Grattis Cornelia.

Jenny, jag vill också komma. Men måste kolla upp om jag kan först.
    Så det är fler som är sjuka. Jag blev sjuk i går, med feber och förkylning. Jobbigt!

Krya på er ni andra som är sjuka.

• Elouise

Jenny, onsdag passar nog bäst här. Vilken tid har du tänkt då?

Just det! Lilla Sara fyller 1 år i dag. GRATTIS SARA!
    Vetegrodd, om jag inte minns fel är hon en dag äldre än min Alfons som fyller i morgon.
    Lite svårt tycker jag att köpa presenter till andra barnet. Dem har ju det mesta efter det äldre barnet. Tycker ni inte?

• Elouise

Fröken, i dag fick vi inbjudan till föräldramöte på det nya dagiset som Freja ska börja på, onsdagkväll i nästa vecka. Så onsdag faller bort för vår del, angående "mammamiddag".
    Freja ska som sagt byta dagis igen. Det blir tredje dagiset. Känns lite jobbigt. Försöker trösta mig med att det skulle ha fått bli någon form av byte ändå. Nu kommer hon att få börja på ett alldeles nyöppnat dagis som ligger nära. Ska bli skönt att slippa ta bilen.

Vad roligt med babyboom, Tezz.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping ***del 15***