• VärstaGrymmaTjejen

Någon vänlig själ här som har kvar "manualen" till Swedbanks (nyaste) bankdosa? Snälla hjälp mig!

Det har blivit nåt galet med min bankdosa. När jag slår på den ska ju texten "PINKOD" komma upp. Men nu kommer det en radda med siffror istället. Över siffrorna står det "lock" och "pin". Trycker jag en gång kommer det tomma fältet upp där man knappar in de 8 (?) siffrorna man knappar in när man betalar räkningar ex.
    Jag letar som en tok efter den lilla manualen jag fick till dosan, men hittar den inte. Bankkontoret stängde 13, och jag var där 13.20 och telefonbanken är stängd.
    Hjälp någon?

There are two kinds of people,those who likes me,and those who can go to hell
  • Svar på tråden Någon vänlig själ här som har kvar "manualen" till Swedbanks (nyaste) bankdosa? Snälla hjälp mig!
  • SarahA

jag fick ingen manual till min

• TvåM

jag har en manual här, står ett nr till kundtjänst 020-977512. öppet alla dagar 6-24.

• lillabusan

funkar det inte om du trycker på den gula knappen några ggr? fick inte heller nån manual..

• Nollfemnollnioelva

finns det ingen manual på deras hemsida?

• Lejra

Sitter med en manual till makens bankdosa... men kan inte hitta något som du försöker beskriva... däremot står ett telenummer till en kundtjänst som ska vara öppen alla dagar 7-23 där telenumret är: 0771-977512

• VärstaGrymmaTjejen
    TvåM skrev 2009-01-05 17:43:25 följande:
    jag har en manual här, står ett nr till kundtjänst 020-977512. öppet alla dagar 6-24.
    "Det nummer du ringer används inte" Är det rätt nummer?
    lillabusan skrev 2009-01-05 17:43:27 följande:
    funkar det inte om du trycker på den gula knappen några ggr? fick inte heller nån manual..
    Nej, trycker jag en gång får jag numret, 2 ggr får jag den tomma raden för 8 siffror, och tredje gången stängs den av.
    Nevelonia skrev 2009-01-05 17:43:53 följande:
    finns det ingen manual på deras hemsida?
    Har letat men kan inte hitta någon.
  • VärstaGrymmaTjejen
    Lejra skrev 2009-01-05 17:46:21 följande:
    Sitter med en manual till makens bankdosa... men kan inte hitta något som du försöker beskriva... däremot står ett telenummer till en kundtjänst som ska vara öppen alla dagar 7-23 där telenumret är: 0771-977512
    Vad gulligt av dig. Jag ringde numret, men kundtjänst har stängt idag pga att det är trettondagen. Suck!!
  • Busbellan

Jag var och hämtade ny dosa idag så jag har manualen, ett ögonblick bara

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Skriver ner vad som står så borde det väl funka för dig

1. Starta säkerhetsdosan med PIL-tangenten
    2.In fönstret visas nu PIN. Tryck din personliga PIN-kod.
    3. I fönstret visas nu APPLI och markeringen för en siffra.
    4. Välj siffran 2
    och sen lite till, men jag antar att du kommer vidare med hjälp av det här

Mamma till Nora, August och Ella
  • VärstaGrymmaTjejen
    Nogula skrev 2009-01-05 17:51:27 följande:
    Skriver ner vad som står så borde det väl funka för dig1. Starta säkerhetsdosan med PIL-tangenten2.In fönstret visas nu PIN. Tryck din personliga PIN-kod.3. I fönstret visas nu APPLI och markeringen för en siffra.4. Välj siffran 2och sen lite till, men jag antar att du kommer vidare med hjälp av det här
    Tack! Men mitt problem är att jag istället för en möjlighet att skriva pinkod får upp en radda med siffror som jag funderar över vad der kan vara.
Svar på tråden Någon vänlig själ här som har kvar "manualen" till Swedbanks (nyaste) bankdosa? Snälla hjälp mig!