• VärstaGrymmaTjejen

Någon vänlig själ här som har kvar "manualen" till Swedbanks (nyaste) bankdosa? Snälla hjälp mig!

Det har blivit nåt galet med min bankdosa. När jag slår på den ska ju texten "PINKOD" komma upp. Men nu kommer det en radda med siffror istället. Över siffrorna står det "lock" och "pin". Trycker jag en gång kommer det tomma fältet upp där man knappar in de 8 (?) siffrorna man knappar in när man betalar räkningar ex.
    Jag letar som en tok efter den lilla manualen jag fick till dosan, men hittar den inte. Bankkontoret stängde 13, och jag var där 13.20 och telefonbanken är stängd.
    Hjälp någon?

There are two kinds of people,those who likes me,and those who can go to hell
  • Svar på tråden Någon vänlig själ här som har kvar "manualen" till Swedbanks (nyaste) bankdosa? Snälla hjälp mig!
  • lillabusan

vad händer om du loggar in på bankens sida och slår in de 8 siffror som kommer upp på datan då?? menar utan att trycka koden?

• ia31

Du kundtjänsten har öppet idag imorgon är det stängt prova att ringa 0771221122

• En Anna

Från www.swedbank.se
    BLOCKERAD eller LOCK PIN visas i säkerhetsdosans fönster.

När du slagit in fel pinkod tre gånger i rad låser sig säkerhetsdosan. Kontakta telefonbanken Personlig Service om du är ansluten till tjänsten, på 0771-22 11 22, för hjälp. Tillhör du en fristående eller samverkande Sparbank som har en egen telefonbank, var vänlig ring dit för information om de kan hjälpa dig att låsa upp dosan.

Alternativt besöker du ett bankkontor för att låsa upp din blockerade säkerhetsdosa. För att få hjälp måste du vara legitimerad.

• VärstaGrymmaTjejen
    lillabusan skrev 2009-01-05 17:53:53 följande:
    vad händer om du loggar in på bankens sida och slår in de 8 siffror som kommer upp på datan då?? menar utan att trycka koden?
    Provade nu, och det står "fail 3" på dosan nu!
    ia31 skrev 2009-01-05 17:57:12 följande:
    Kan du inte ha blockat din dosa?
    Nej, det har jag inte gjort...
    ia31 skrev 2009-01-05 18:01:02 följande:
    Du kundtjänsten har öppet idag imorgon är det stängt prova att ringa 0771221122
    Ska prova!
  • VärstaGrymmaTjejen
    En Anna skrev 2009-01-05 18:07:58 följande:
    Från www.swedbank.seBLOCKERAD eller LOCK PIN visas i säkerhetsdosans fönster.När du slagit in fel pinkod tre gånger i rad låser sig säkerhetsdosan. Kontakta telefonbanken Personlig Service om du är ansluten till tjänsten, på 0771-22 11 22, för hjälp. Tillhör du en fristående eller samverkande Sparbank som har en egen telefonbank, var vänlig ring dit för information om de kan hjälpa dig att låsa upp dosan. Alternativt besöker du ett bankkontor för att låsa upp din blockerade säkerhetsdosa. För att få hjälp måste du vara legitimerad.
    Nämen jaha? Så då ÄR den blockerad ändå? Jäkla skitungar man har!!
  • ia31

okej berätta sen hur det gick.
    för jag tycker det låter som att den är låst jag har fått ringa in ibland.

• ia31

hahahahahahhaha joo tack min unge har gjort så flera gånger för mig hahaha man får snällt ringa in till kundtjänsten och be dom öppna upp den du kommer får säga lite siffror till dom....ungarna brukar gilla att trycka på dom och tredje gången blir den spärrad.

• VärstaGrymmaTjejen

Äh. Nu kommer jag inte ihåg min personliga kod heller. Trodde jag hade samma kod på det som på det mesta andra, men eftersom jag "inte har tillgång till den här tjänsten" så har jag väl varit smart och valt ett annat lösen på det.

Får väl snällt vänta tills det blir vardag igen, även om jag verkligen skulle behöva in där idag. Ni ska ha stort tack för hjälpen i allafall!

• ia31

varsegod det går fort bara 2 dagar så kan du gå in på banken och fixa det

• Mandi74

Kundtjänst har nr 0771-977512 de har öppet alla dagar 7-23.

Men tror du måste gå till banken med den, min blev sån när sonen pillat på den och slagit fel kod för många gånger.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
Svar på tråden Någon vänlig själ här som har kvar "manualen" till Swedbanks (nyaste) bankdosa? Snälla hjälp mig!