Kreta vs Rhodos?
Ja vad tycker ni,ni som varit på båda ställena. För & nackdelar.
Ja vad tycker ni,ni som varit på båda ställena. För & nackdelar.
Ingen som varit på båda öarna?
Kreta..
Otroligt vacker och mångfacetterad ö. Mycket grönska, vackra små byar och fin natur, stränder.
Rhodos
Även om det är otroligt turistexploaterat längs östkusten och kring norra delen så är det lätt att hitta det där genuina "ö-grekiska" med de små byarna i bergen, de små tavernorna..
Lantlig ö-känsla samtidigt som man lätt når pulsen på nattlivet, klubbarna och utelivet i Rhodos stad
Vi har varit 2 gånger på Kreta redan så nu var jag sugen på något nytt medans gubben såklart vill till Kreta igen
Var på Kreta -06 och jag blev helsåld på ön. Så jag kan varmt rekommendera Kreta. Har dock aldrig varit på Rhodos.
Jag har varit på Kreta 5 ggr och på Rhodos 1 gång. Jag måste säga att jag gillade Rhodos bättre Så himla många fina små stränder man kunde hitta när man hyrde bil och Rhodos stad är ju jättemysig, särskilt gamla stan. Jag har varit i Chania, Rethymnon, Heraklion och Amoudara på Kreta men tyckte som sagt att Rhodos stad var mysigare.
Har varit på både Kreta & Rhodos, gillar Kreta bättre!
Jag föredrar Rhodos framför Kreta,. Rhodos var renare och mer gemytligt än Kreta.
Ta en titt på min blogg. www.karropakreta.blogspot.com
sa kanske ni valjer Kreta, haha!
Rhodos är mycket trevligare tycker jag
Kreta tycker jag, för mycket stenstränder på rhodos
karro: läser din blogg varje dag Men som sagt,vi har ju varit "hos dig" 2 gånger förut,så tänkte på något nytt. Men åker man tillbaka till Kreta så vet man ju iaf vad man får
Julia76 skrev 2009-01-06 20:11:29 följande:
Gillar Kreta bättre än Rhodos...