• astoria

Kreta vs Rhodos?

Ja vad tycker ni,ni som varit på båda ställena. För & nackdelar.

• Svar på tråden Kreta vs Rhodos?
  • astoria

Ingen som varit på båda öarna?

• Grenadjären

Kreta..
    Otroligt vacker och mångfacetterad ö. Mycket grönska, vackra små byar och fin natur, stränder.

Rhodos
    Även om det är otroligt turistexploaterat längs östkusten och kring norra delen så är det lätt att hitta det där genuina "ö-grekiska" med de små byarna i bergen, de små tavernorna..
    Lantlig ö-känsla samtidigt som man lätt når pulsen på nattlivet, klubbarna och utelivet i Rhodos stad

• astoria

Vi har varit 2 gånger på Kreta redan så nu var jag sugen på något nytt medans gubben såklart vill till Kreta igen

• Mama72

Var på Kreta -06 och jag blev helsåld på ön. Så jag kan varmt rekommendera Kreta. Har dock aldrig varit på Rhodos.

• Pyff

Jag har varit på Kreta 5 ggr och på Rhodos 1 gång. Jag måste säga att jag gillade Rhodos bättre Så himla många fina små stränder man kunde hitta när man hyrde bil och Rhodos stad är ju jättemysig, särskilt gamla stan. Jag har varit i Chania, Rethymnon, Heraklion och Amoudara på Kreta men tyckte som sagt att Rhodos stad var mysigare.

• Åzzy

Har varit på både Kreta & Rhodos, gillar Kreta bättre!

• Brittan

Jag föredrar Rhodos framför Kreta,. Rhodos var renare och mer gemytligt än Kreta.

• Nixx

Rhodos är mycket trevligare tycker jag

• Julia76

Kreta tycker jag, för mycket stenstränder på rhodos

• astoria

karro: läser din blogg varje dag Men som sagt,vi har ju varit "hos dig" 2 gånger förut,så tänkte på något nytt. Men åker man tillbaka till Kreta så vet man ju iaf vad man får

• Pyff

Julia76 skrev 2009-01-06 20:11:29 följande:

Kreta tycker jag, för mycket stenstränder på rhodos
    Beror ju på vilken sida av ön..........på västkusten är det bara sten medans det är otroligt fina sandstränder på hela östkusten
  • Jolines Mamma

Gillar Kreta bättre än Rhodos...

Svar på tråden Kreta vs Rhodos?