• fiskbullen

får jag använda alcosanal? hemorrojder

Har fått hemorrojder tror jag, nu två veckor efter förlossningen. Jag ammar och undrar om jag får ta alcosanal? Någon som vet?

Vad är bäst, de där stolpillrena eller salvan? Eller ska man kombinera?

tack för hjälpen!

• Svar på tråden får jag använda alcosanal? hemorrojder
  • Barbabok

Jag är gravid och provade det (med BM's vetskap) salvan alltså men den hjälper inte alls mig. Hur som helst, varken hon eller doktorn sa nåt om valet av salva. fass.se har mycket info, där brukar man kunna läsa om ngt avråds, så gör en sökning där vetja!

Jag är med parvel
  • Saki

Alcosanal hjälpte inte mig heller, Xyloproct var mycket bättre. Jag hade hemorrojder under graviditeten, men besvären försvann ganska omgående efter förlossningen.

• fiskbullen

men jag undrar om det är ok under amningen, det står att det är okänt om det går över i mjölken :S betyder det att man inte får använda det?

• fiskbullen

puffar, vill gärna veta ikväll... Ingen som använt det under amningen?

• yoshimi
    fiskbullen skrev 2009-01-05 23:11:24 följande:
    puffar, vill gärna veta ikväll... Ingen som använt det under amningen?
    Som sagt, kolla www.fass.se

Där står det att det är okänt om det går över i mjölken, så du får använda det på egen risk sas.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Ljuvliga lilla Max - tänk att du är min! ♥¸.?°´¯) ♥
  • Blåklockan79

Jag använde den efter förlossningen när jag ammade. Min BM sa att det inte var några problem med det. Funkade relativt bra.

• Mamma Zara

testa alsollösning, jag hade fruktansvärda hemorojder när jag fått barn, kunde inte gå och bölade mig igenom 2 veckor, det som hjälpte mig snabbt var alsollösning.. Jag lovar jag testade ALLT!

• Mamma Zara

menar då att man tar en kompress dränker in den och lägger runt hemorojden, har den där hela tiden tills det känns bättre..

Svar på tråden får jag använda alcosanal? hemorrojder