Limja skrev 2009-01-06 00:50:57 följande:
Jag har en 4,5-månaders kille som inte sover mkt dagtid. Det är nog max 60 min delat på 2-3 tillfällen. "somnar" för natten vid 21.30 (kan bara sova intill mamma, så han ligger i min famn under kvällen tills jag själv går till sängs) och är helvaken vid 8. Vaknar dock minst varannan timme för amning.Har inte reflekterat över att det är lite, storebror var likadan. Men mest är det så opraktiskt - man hinner aldrig göra något när han
sover.De ser till att sova det de behöver tror jag. Häromdan somnade han i overallen på min höft när vi var inne på mio, då var det nog med intryck verkade det som.
Åh tack! Skönt att höra att d e fler! Har inte hört talas om ngn tidigare.
Jo som du säger e d väldigt opraktiskt. Hinner absolut ingenting på dagarna! Till saken hör att hon vill bli buren mest hela tiden. Hon sitter i babysittern tillräckligt långa stunder för att jag ska hinna duscha lr slänga i mig lite mat som tur e, men blir väldigt ledsen om d blir längre stunder (trodde d var som man vande/"skämde bort" sina barn men nu vet jag bättre

).
På nätterna äter hon en gång och ibland sover hon hela natten igenom. Dagarna är det mat varannan timme som gäller.
Du gör d då väldigt bra som klarar av att ta hand om 2 "vakna" barn!